Ezúttal müzlimárkába fektet a Nutella tulajdonosa

2019.04.01. 12:26

A Kellogg's és a Nutella tulajdonosa, a Ferrero közel állnak a megállapodáshoz, ami során az olasz céghez kerülhet a Keebler, a Famous Amos és számos gyümölcsös keksz. Az akvizíció legalább egymilliárd dollár értékű – írja a CNBC névtelen belső forrásra hivatkozva.

A Kellogg's korábban az amerikai Hostess Brandszel – a Twinkies és a Ho-Ho birtokosával – is tárgyalt a felvásárlásról, de végül a Ferrero kiütötte.

IllusztrációForrás: Shutterstock

A főleg gabonapelyheiről ismert Kellogg's még tavaly jelentette be, hogy számos márkáját értékesítésre kínálja.

Az 1964-ben olasz családi vállalkozásként indult Ferrero 1969 óta van jelen az Egyesült Államok piacán, amikor a Tic Tac cukorkát vezette be. A cég az elmúlt két évben számos márkát vett meg, például a Ferrara Candy Companyt egymilliárd dollárért, vagy a Nestlé amerikai cukorkarészlegét 2,8 milliárd dollárért.

A Ferrero amerikai stratégiája az, hogy olyan márkákat vásároljon, mint amilyen a Nestlé vagy a Kellogg's termékei, és a befektetés után korszerűsíti azokat. Például újrapozícionálta a Butterfinger csokiszeletet úgy, hogy ma már több földimogyoróval, kakaóval és tejjel készül, miközben nem tartalmaz hidrogénezett növényi olajat.

IllusztrációForrás: AFP/Johanna Leguerre

Eközben a Kellogg's éppen ellentétes stratégiát folytat, szűkíti a termék palettáját, és azokra a főbb márkáira összpontosít, mint a Pringles, a Cheez-Its vagy a Rice Krispies.

A most eladásra szánt Keebler süti- és kekszgyártó céget 2001-ben még 4,4 milliárd dollárért vette meg a ma már több mint százéves Kellogg's.

Sem a Kellogg's, sem a Ferrero nem reagált eddig a CNBC értesülésére.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK