A Tencent már saját játékmegosztó platformot tesztel

2019.04.02. 20:02

A felhő alapú játékok lehetővé teszik a felhasználóknak, hogy letöltés nélkül játszanak, a kínai cég így akar beszállni a videojátékok dinamikusan növekvő 135 milliárd dolláros piacára – olvasható a CNBC-n.

Míg a játékipar jellemzően a konzolok és játékok értékesítésével szerzi bevételét, az utóbbi években több vállalat is inkább a szolgáltatási modellre váltott, ahol a bővítmények eladása, valamint a játékon belüli vásárlásokból származik a bevétel.

A Tencent sencseni központjaForrás: AFP/Imaginechina/Dycj

A felhő alapú játékok pedig teljesen megváltoztathatják az iparág működését, mivel ezek a játékok nem igényelnek speciális hardvert, például erősebb mobiltelefont vagy játékkonzolt.

A Tencent nemrég elindította Start nevű weboldalát, ahol a Sanghajban és a kantoni tartomány déli részén élők jelentkezhetnek a teszt kipróbálására.

A felhő alapú játék a legújabb trend – játékportfóliónk alapján belső kutatást végezünk a lehetőségek értékelésére" – mondta a cég szóvivője, de nem árult el további részleteket a fejlesztésről. 

IllusztrációForrás: Getty Images/Ethan Miller

Márciusban a vállalat bejelentette felhőalapú játékszolgáltatását, a Tencent Instant Play-t, amit az Intellel kötött partneri megállapodás előzött meg. Ugyanakkor nem világos, hogy a márciusi bejelentés, a Start előzménye, vagy két különálló fejlesztés.

Az IHS Markit előrejelzése szerint 2018-ban a felhő alapú tartalmakra való előfizetés globálisan elérte a 234 millió dollárt, 2023-ra pedig meghaladja az 1,5 milliárd dollárt. Számos technológiai vállalat ezért saját felhő alapú platform kifejlesztésén dolgozik, például a Google nemrég jelentette be Stadia nevű platformját, míg a Microsoft is hasonló terméken dolgozik.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK