Már ebben a hónapban kapható lesz a Nestlé húsmentes hamburgere

2019.04.03. 07:01

Miközben a világ növekvő népességének élelmezése egyre nagyobb kihívás elé állítja a termelőket és az élelmiszeripari vállalatokat is, a cégeknek új és egyre növekvő fogyasztói körök igényeire is tekintettel kell lenniük. A Bloomberg arról ír, hogy a Nestlé épp a vegán ételek iránti fokozódó kereslet miatt döntött úgy, hogy nem egyszerűen bevezeti, hanem szinte "berobbantja" a piacra húsmentes hamburgerét.

A Nestlé húsmentes, szójalapú hamurgerét "Incredible Burger", azaz "Hihetetlen Burger" néven dobja a piacra, az Európai Unió országaiban és az USA-ban. Van ahol már e hónapban kapható lesz: a vásárlók áprilisban már találkozhatnak az új termékkel Németország, Hollandia és Svédország egyes szupermarketeiben, a "Garden Gourmet" márkanév alatt. Az USA-ban várhatóan az év végén fog debütálni, "Awesome Burger", azaz "Csodálatos Burger" név alatt.

"Ez egy nagy trend manapság", mondta Alain Oberhuber, a MainFirst zürichi elemzője, aki már megkóstolta a vegán hamburgert és ízletesnek találta azt. Az elemző elmondta: ahogy a vásárlók csökkentik hús iránti igényüket, a vállalatok úgy kényszerülnek arra, hogy újabb és újabb alternatívákat találjanak számukra. A hús elhagyása különösen népszerű a milleniumi generáció tagjainál, mivel így étkezésükkel maguk is hozzájárulnak az üvegházhatású gázok csökkentéséhez - a hústermelés egyes fázisai, az állatartástól kezdve a gyártásig ugyanis rendkívül sok károsanyag-kibocsátással járnak.

A világ legnagyobb élelmiszeripari vállalatának bejelentése egy nappal azután jött, hogy a Burger King is bejelentette saját, húsmentes habmurgerének bevezetését, egyelőre kísérleti jelleggel, 59 éttermben St. Louisban és környékén. A cég lényegében az Impossible Foods termékét vezeti be éttermeiben. Az amerikai statrup egyre értékesebb, a közelmúltban egy befektető újabb 75 millió dollárral támogatta meg a vállalkozást.

IllusztrációForrás: pexels.com

Az Impossible Foods azért is érdekes a Nestlének, mert előbbi cég tervezi, hogy húsmentes hamburgereit még idén bevezeti a kiskereskedelmi forgalomba is, ha azokra megkapja az illetékes amerikai hatóságoktól az engedélyt. A Nestlé ezzel szemben nem tervezi, hogy az általa gyártott vegán pogácsákat a gyorséttermeknek értékesíti.

Ugyanakkor úgy számol, hogy egy évtized alatt 1 milliárd dolláros bevételre tesz szert az új termékekből.

A következő lépcsőben már Ausztriában, Belgiumban, Dániában, Finnországban és Norvégiában is megjelennének a boltok polcain húsmentes élemiszerükkel.