A Tesco most a magyar almát hozza helyzetbe

alma, gyümölcs, Tesco
Budapest, 2012. október 5. Almák a zöldségosztályon a Tesco Váci úti Extra áruházában, ahol a magyar almát népszerűsíti Budai Gyula, a Vidékfejlesztési Minisztérium államtitkára 2012. október 5-én. MTI Fotó: Máthé Zoltán
Vágólapra másolva!
A világon megtermő minden száz almából kettő-három hazánkban nő. Ennek ellenére egy év alatt egy magyar ember átlagosan csak 15-18 kg almát eszik. Holott számtalan érv szól a rendszeres almafogyasztás mellett.
Vágólapra másolva!

Az almatermesztés nagy hagyományokkal rendelkezik hazánkban. A magyar alma kiváló ízű, egész évben elérhető gyümölcs. Tárolhatósági idejét, tárolás utáni minőségét a termelők évről évre technológia újításokkal, fejlesztésekkel javítják. Fajtaválasztéka korszerű, fokozatosan igazodik az európai piaci trendekhez. Fogyasztása nagymértékben javíthatja az általános egészségügyi állapotunkat, turbó az agynak, jót tesz a szívnek, és a csontoknak, de éppenséggel segít az elhízás elkerülésében is. Ennek ellenére egy év alatt egy magyar ember átlagosan 15-18 kg almát eszik.

A hazai termelők érdekében kiemelten fontos, hogy a magyar almatermesztés - minél jobban igazodva a vásárlók igényeihez - növelni tudja a versenyképességét

és az ehhez hozzájáruló termesztéstechnológia színvonalát. Ezáltal a termelők ugyanis kisebb egységnyi önköltséggel, nagyobb hatékonysággal tudnak termelni. A siker másik záloga a megbízható, stabil értékesítési csatorna.

A Tesco számára kiemelten fontosak a magyar szállítók.

Az áruházlánc szinte kizárólag magyar eredetű almát értékesít, amíg a gyümölcs minősége ezt lehetővé teszi. Az áruházban jelenleg elérhető 8 almafajta 18 terméke közül csak egyetlen külföldön termelt fajta található meg a polcokon. A Tesco fontosnak tartja, hogy kínálatában egész évben elérhető legyen magyar eredetű alma.

Almák a Tesco egyik zöldségosztályán Forrás: MTI/Máthé Zoltán

A Tesco szállító partnereivel hétről-hétre együtt azon dolgozik, hogy a különböző fajták értékesítése - mindkét fél számára - a lehető legoptimálisabban alakuljon. A közös munka, együttgondolkodás a stabil partneri kapcsolatunk alapja, ami amellett, hogy segít biztosítani a termelők számára a tervezést, készletgazdálkodást, a vásárlók számára is lehetővé teszi, hogy folyamatosan jó minőségű, vonzó választékú és versenyképes áru magyar almát találjanak az áruházakban.

Eredményes - gyümölcsöző - együttműködésünkre a kiszámíthatóság és a kölcsönös megbecsülés jellemző, ami nagyban hozzájárul a stabil alapokra épített jövőbeli fejlesztési célok eléréséhez" – hangsúlyozta Horváth Tibor, a Nagykálló-Tész Kft. Tulajdonosa.

A vásárlók folyamatosan keresik a magyar almákat, bár fogyasztását legfőképpen a citrusok, némiképp akár a déli féltekéről érkező egzotikumok is befolyásolhatják. Tudatos vásárlóink döntésükkel - amikor finom, hazai almát választanak - azonban a hazai termelés fenntartását, fejlesztését is támogatják.

Ehhez kapcsolódóan is jó hír, hogy

a tavalyi termés elegendő mennyiségű és jó minőségű almát hozott a piacra,

ami a Tesco áruházakban még áprilisban is széles választékban megtalálható.