Pandát formáz a legújabb kínai mágnesvasút

Kuala Lumpur, 2019. január 14. Egyéves nőstény pandabocs (b) az anyjával, Liang Lianggal az első születésnapján a Kuala Lumpur-i Nemzeti Állatkertben 2019. január 14-én. Ő a Malajziának Kína által 2014-ben tíz évre kölcsönbe adott óriáspandapár, Liang Liang és Hszing Hszing második utódja. MTI/EPA/Fazry Ismail
Vágólapra másolva!
Az alacsony költségű 5 méteres magasságban felfüggesztett mágnesvasút az ázsiai állat mintáját idézi. Szecsuánban jelenleg 16 nemzeti parkban és rezervátumban élnek pandák, mintegy egymillió hektáron.
Vágólapra másolva!

Csengdu a nyugat-kínai Szecsuán tartomány fővárosa, amit a pandák szerelmesei előszeretettel látogatnak, ezért a helyi önkormányzat az új egysínű mágnesvasutat is a veszélyeztetett állatfajnak – vadon alig kétezer panda él már Ázsiában – szentelte, a látogatók nagy örömére – írja az Asia Times.

Illusztráció Forrás: MTI/EPA/Fazry Ismail

A felfüggesztett vasút lítiumion akkumulátorokkal működik, akár 80 kilométer per óra sebességre is képes, és egy kocsiban akár 500 utas is elfér.

A mágnesvasút egyik nagy előnye az alacsony üzemben tartási költség, és mivel egy magas forgalmú út fölött helyezkedik el, így minimális helyet foglal csak el a földfelszínen.

A projekt az állami tulajdonú CRRC Corp és a China Railway Group alá tartozik, a beruházás 2,18 milliárd jüanba (92,6 milliárd forint) került, a teljes kivitelezés pedig 17 hónapig tartott.

A város még 2017-ben kezdte el építeni a „repülő panda vonatot", majd 2018-ban meghosszabbították a kísérleti pályát, ami jelenleg 11,3 kilométer hosszú, és főként turisták használják.