Ahogy arról az Origo beszámolt, óriási pusztítást okozott a szegény délkelet-afrikai országban az ott végigvonuló Idai ciklon. Ezek mellett a hírek mellett azonban örvendetesebb fejleményekről is érkeznek onnan beszámolók. A kínai támogatással megépített, az ország fővárosát, Maputot, a Maputo-öböl felett a déli külvárossal, Katembével összekötő függőhíd, ígéretes lehetőségeket hordoz magában. Nemcsak a két település közötti utat rövidíti le, hanem - több más beruházással együtt - munkahelyeket is teremt a környezetében.
A 3 kilométer hosszú, novemberben átadott létesítmény, melynek leghosszabb felfüggesztése 680 méter, Afrika leghosszabb függőhídja, és nagyban hozzájárul a helyiek életszínvonalának emelkedéséhez.
Ahogy több helyi lakos elmondta, átadásával néhány percre rövidült az út Katembe és Maputo között.
Korábban komppal is két-három órába tellett az átkelés az öblön, az ingázók egy része naponta kétszer is ennyit utazott azért, hogy onnan munkahelyére, majd otthonába jusson.
A hídnak kereskedelmi szempontból is óriási jelentősége van.
Átadásával jelentősen lerövidült az utazási és áruszállítási idő a Dél-Afrikai Köztársaságból a mozambiki fővárosba.
Az ország további fejlesztési tervei között pedig szerepel, hogy a függőhíd forgalmát autópályára vezetik rá, amely egészen a két ország határáig ér.
Ennek keretében 187 kilométernyi útvonalat építenek, több kisebb híddal.
A függőhíd építési költsége 786 millió dollár, azaz mintegy 220 milliárd forint volt,
ismertette Filipe Nyusi mozambiki elnök az átadásakor. A 2014-ben indított projekt 95 százalékát Kína finanszírozta, részben az országnak folyósított kölcsönök révén.
Az egyik helyi fővállalkozó szerint a beruházás eddig 3788 munkahelyet teremtett, és további több ezer munkavállalónak nyílik lehetősége új munkatapasztalatok szerzésére, és ez által képességeinek fejlesztésére.