Ezek a sonkák buktak meg a kiemelt húsvéti ellenőrzéseken

Húsvéti sonkateszt, sonkavásárlás a piacon
Vágólapra másolva!
A kormány számára kiemelten fontos a családok biztonsága, a vásárlók megtévesztésének kiszűrése, ezért húsvétig kiemelten ellenőrzik a fogyasztóvédők az ünnepi szezonális termékeket, a sonkákat, a csokoládéfigurákat és a pálinkákat - hangsúlyozta Kara Ákos, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) infokommunikációért és fogyasztóvédelemért felelős államtitkára a húsvéti kiemelt fogyasztóvédelmi ellenőrzésről tartott sajtótájékoztatón.
Vágólapra másolva!

Az országos fogyasztóvédelmi vizsgálat során március közepe óta az üzletekben, webáruházakban, vásárokon, piacokon ellenőriznek a fogyasztóvédők. Keszthelyi Nikoletta, az ITM fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkára elmondta, hogy a húsvéti ellenőrzés során eddig 77 terméket vizsgáltak a minisztérium akkreditált laboratóriumában, a tapasztalatok szerint eddig elsősorban a fogyasztói tájékoztatással volt gond. A 77 vizsgált termékből 37 sonka, 20 csokoládéfigura és 20 pálinka volt.

A sonkák közül négy nem felelt meg az előírásnak,

három nyers sonkánál a sótartalommal volt probléma, egy gépsonkában az előírtnál kevesebb fehérjét találtak, illetve a nedvessége magasabb volt a megengedettnél. A kifogásolt sonkák közül három már lekerült a polcokról.

A húsvéti csokoládényuszik közül 5 étcsokoládéból és 15 tejcsokoládéból készült terméket ellenőriztek. A 20 csokinyúlból egy címkézésével akadt probléma, a tejcsokoládé figura csomagolásán a megengedett növényi zsiradék felhasználását nem tüntették fel.

A vizsgálaton jól szerepeltek viszont a pálinkák, mind a 20 termék megfelelt az előírásoknak.

Sok sonka megbukott az idei húsvéti ellenőrzéseken Forrás: MTI/Máthé Zoltán

Innen tölthető le az a tömörített állomány a kormány honlapjáról, amely szövegesen és képpel is mutatja a teszteken átment, illetve megbukott termékeket.

A fogyasztóvédők 500 üzletben végeztek próbavásárlást, az üzletek 40 százalékánál találtak kifogásolnivalót. Tipikus volt az árfeltüntetéssel kapcsolatos probléma, például az akciós terméket a kiírtnál magasabban akarták értékesíteni. Ezért érdemes fizetés után még az üzletben ellenőrizni a blokk tartalmát, hogy azon valóban a polcon kiírt ár szerepel-e.