A MÁV-START és a Magyar Posta között létrejött megállapodásnak köszönhetően április közepétől tesztjelleggel 17 postán lehet vasúti menetjegyet venni.

Egy debreceni postán idén januártól próbaüzemben kezdte meg a vasúti menetjegyek értékesítését a Magyar Posta.

Az ott szerzett tapasztalatok alapján áprilistól további 16 postán lesz elérhető ez a szolgáltatás.

A teszt ideje alatt Debrecen mellett Budapesten négy postán, Győrben két postán, valamint Hajmáskéren, Jászapátiban, Martfűn, Miskolcon, Nyíregyházán, Szegeden, Szeghalmon, Szendrőn, Tabon, valamint Veszprémben egy-egy postán vásárolhatnak vasúti menetjegyet az ügyfelek.

Felkészítették a postai dolgozókat

A Magyar Posta a hagyományosnak mondható szolgáltatásokon túl számos más terméket és szolgáltatást is kínál ügyfeleinek. Az elővételi vasúti jegyvásárlás lehetősége is egy ilyen kényelmi szolgáltatás. A postai ügyintézők teljes körű képzést és oktatást kaptak a vasúti jegykiadásról, de szükség esetén, telefonon is kérhetnek segítséget a MÁV-START szakembereitől.

Új szolgáltatás: vonatjegy a postánForrás: MÁV

Többféle postán

A programba a vasúttársaság vegyesen vont be kisebb és nagyobb településeken lévő, belvárosi vagy attól távolabb elhelyezkedő, hagyományos vagy üzletházi, vasútállomás közeli vagy akár vasúti pénztárral nem rendelkező településeken működő postákat.

Ha a 17 postán bevezetett vonatjegy-értékesítés sikeres lesz, akkor további postákon is lehet majd jegyet venni.

A postákon – a saját postai rendszerhez kapcsolódóan - a MÁV-START jegyeladási rendszerét használják, annyi eltéréssel, hogy bizonyos funkciókra, így a megvásárolt jegyek visszatérítésére, cseréjére, és nemzetközi vasúti jegyek vásárlására a postákon nincs lehetőség. Ilyen igények esetén továbbra is a vasútállomásokon történő ügyintézés javasolt.

A kedvezményekről is tájékoztatnak

A postai ügyintézők a jegyértékesítéshez kapcsolódó információkról, így például menetrendről, elérhető kedvezményekről is felvilágosítást tudnak adni az ügyfeleknek, de a vasúti utazás tervezésekor, az utazást megelőzően részletes információkért továbbra is elsősorban a MÁV-START információs csatornáit, a MÁVDIREKT telefonos ügyfélszolgálatot vagy www.mavcsoport.hu internetes oldalt érdemes az utasoknak használniuk.