A közösségi média teljesen átalakítja a szépségipart

2019.04.16. 08:02

Natalie Robehmed, a Forbes magazin szerkesztője a világ legfiatalabb self-made milliárdosának nevezte Kylie Jennert, aki a közösségi média segítségével 2015-ben saját kozmetikai márkát indított, a Kylie Cosmetics-et, amelynek értéke ma már 900 millió dollár körül van – írja a Business Insider.

Jenner sikere egy szélsőséges példa, ugyanakkor rengeteg fiatal nő gazdagodott meg a szépségipari termékek térhódításával. Az első ilyen self-made milliomos Madam C J Walker volt, aki szerencséjét saját hajápoló termékeinek köszönhette 1905-ben, a 2000-es évek előtt pedig hasonló módon az Estée Lauder (a cég nettó értéke 2018-ban elérte a 13,68 milliárd dollárt) és a Bobbi Brown márkák nőttek hatalmasra – mindkét cég sikerében része volt szájról-szájra terjedő reklámozásnak is.

Kylie JennerForrás: Instagram/kyliejenner

Ráadásul az Anastasia of Beverly Hills termékei – a Forbes magazin szerint – az első kozmetikai cég, amely sikeres közösségi média stratégiát használva növelte értékét, amit egy 2013-ban indított vírusként terjedő kampánynak köszönhetett. A vállalatnak jelenleg 19 millió Instagram követője van, értéke pedig 1,5 milliárd dollár, míg az alapító Anastasia Soare, egymilliárd dolláros vagyon felett rendelkezik, és így a világ egyik leggazdagabb olyan milliárdosa, aki maga volt a szerencséje kovácsa.

A közösségi média térhódításának köszönhetően számos új szépségipari márka látott napvilágot.

A közösségi média egy új ajtótól ajtóig alkalmazott reklámmódszert is kínál, azok a márkák, amelyek a közösségi médiát használják, kétirányú kommunikációban vesznek részt, ahol a cégek saját követőikkel is tudnak társalogni és vissza is lehet kérdezni" – mondta Larissa Jensen, az NPD csoport elemzője, aki hozzátette, 2015 óta mintegy ezer új szépségipari márka lépett a piacra.

IllusztrációForrás: AFP/2016 Getty Images/Jules Ameel

2018-ban Jenner újonc volt a Forbes leggazdagabb self-made nőinek listáján, olyanok között, mint Anastasia Soare, Huda Kattan, Kim Kardashian West, vagy Emily Weiss, aki a Glossier márka alapítója és vezérigazgatója. Cége értéke egyébként márciusban - egy új finanszírozásnak köszönhetően - elérte az 1,2 milliárd dollárt.

A szépségipar már átváltott online-ra, mert ez a terület az, ahol leginkább megtalálhatóak a vásárlók" – nyilatkozta Weiss.

A közösségi média már annyira kötődik a szépségipari bevételekhez, hogy ez a márka sikerességének alapját is jelentheti, például Kylie Jennernek elég egy selfie-t készíteni, ahol egy új sminkterméket használ, és közel 100 millió követője azonnal hozzá is adja bevásárlókosarához.

Jenner korábban úgy nyilatkozott, hogy nem költ reklámokra, kizárólag megosztja termékeit az Instagrammon és a Snapchaten.

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

SETTING POWDERS by @kyliecosmetics launching March 7th

Kylie (@kyliejenner) által megosztott bejegyzés,

A közösségi média megváltoztatta a dinamikáját nemcsak a kommunikációnak, hanem az inspirációszerzésnek is, miközben a szépségipar exponenciálisan nőtt az elmúlt három évtizedben.

2010-ben a szépségipari eladások globálisan 330 milliárd dollárra rúgtak.

Jones hozzátette, hogy a múltban, az áruházakban és a drogériákban lehetett hozzájutni a szépségipari termékekhez, mára a piac széttöredezett, és ez sok új márka elindítására ad lehetőséget. 

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK