Ezek a márkák óriási hasznot húznak a Trónok harcából

2019.04.17. 10:28

A világ vezető multinacionális vállalatai is látnak fantáziát a Trónok harca sorozatban. Ez nem csoda, hiszen a széria nézettségi rekordot döntött, a nyolcadik évad első részét 17,4 millió néző látta csak az Egyesült Államokban. Ez azt jelenti, hogy a sikeres árukapcsolás és a sorozat arculatának használati jogának megvásárlása kifejezetten jövedelmező üzlet lehet. Nem csoda, hogy külön whiskey, üdítő, társasjáték, cipő és édesség is készült már a sorozat alapján.

Április 15-én elkezdődött napjaink legnépszerűbb sorozatának, a Trónok harcának záró évada.

A fantasyben értelemszerűen nincs termékmegjelenítés, nem szerepel benne reklám, de ezek ellenére több multinacionális vállalat is megtalálta a módját, hogy meglovagolja a széria sikerét, és abból üzleti hasznot húzzon. Hogy mekkora pluszbevételt jelent majd ez, azt csak a kampányok kifutása után lehet pontosan megmondani.

A teljesség igénye nélkül, az öt legismertebb márkát gyűjtöttük össze a CNBC válogatása alapján.

Johnnie Walker

Világszerte – így Magyarországon is – kapható a Johnnie Walker különkiadású kevert (blended) whiskey-je, amely stílusosan a White Walker nevet kapta. A szórakozóhelyek ezt – a megszokottól eltérően – a fagyasztóból, deres üvegből töltik ki.

Emellett a márka anyavállalata, a Diageo egy teljes skótwhiskey-kollekciót mutatott be, amelyben több lepárló egy-egy házat (plusz az Éjjeli Őrséget) képvisel. Természetesen a skót térképet is átalakították, és így született egy látványos promóciós videó is, amely a sorozat főcímét másolja.

Monopoly

Szinte adja magát, hogy az egyik legismertebb társasjáték is licencjogot szerezzen magának a sorozat alapján. A Monopoly társasjáték ára 15 ezer forint, és olyan bábukat lehet választani, mint egy arany sárkány vagy egy ezüst tőr. Ingatlanok helyett az ismert kastélyokat lehet megvásárolni, és a Vastrón is szerepet kap.

Emellett a Rizikó és a Cluedo is kapható hivatalos kiadásban Magyarországon.

Oreo

Az édességipar sem maradt ki az őrületből, az Oreo is külön készült a 8. évadra, és a Közelednek a kekszek (Cookies are coming!) kampány keretén belül Trónok harca-tematikájú kekszek készültek.

Adidas

A világ egyik legismertebb sportszergyártója is kollaborált a Trónok harcával, és hat különböző színállású, limitált számú cipővel jelent meg. A színek a különböző házak jellegzetességeit tükrözik.

Mountain Dew

Az Európában is ismert, bár kevésbé népszerű üdítőmárka egy olyan limitált szériás kiadású dobozzal jelent meg, amelyen Arya Stark halállistája szerepel. A halott nevek már át vannak húzva rajta. Érdekesség, hogy normál hőmérsékleten csak egy fehér doboz látható, de hideg hatására a lista láthatóvá válik.