Egymillió felhasználóra számít idén a Simple mobilfizetési app

2019.04.18. 07:01

Hazánk legnagyobb mobilfizetési applikációja a Simple, mely ma már nem csak egy mobilfizetési alkalmazás, de egy internetes bankkártya elfogadásban is egyre nagyobb teret nyerő megoldás. Az alkalmazás idei terveiről az üzemeltető ügyvezető-helyettese számolt be egy szakkonferencián.

A 2014-ben indult, kezdetben 2000 körüli letöltéssel operáló Simple mobilalkalmazás sikerét a gyors alkalmazkodásnak köszönheti.

Ezt a mobilappot ismerik ma a legtöbben a hazai pénzügyi applikációk közül. Az alkalmazás tulajdonképpen egy mobilplázának definiálható, amelyben 14 különböző alkalmazás foglal helyet, közöttük kényelmi szolgáltatások, hűségkártya mentési funkció, mobilfizetési platform, bankkártya elmentése és NFC-s, azaz érintéses fizetési képesség mobiltelefonnal, bankkártya helyett.

A Simple fizetési megoldása, a Simple Pay összeköti a fizetést a kártya biztonsági szabvány szerinti eltárolásával, amit nem csak a lakossági ügyfelek, de a vállalati ügyfelek is kihasználnak, elsősorban autópálya matrica vásárlásra és parkolásra.

Az ötlet lényege, hogy az ügyfélnek nem szükséges minden internetes vásárlás esetében megadni a bankkártyája adatát: az internetes vásárlási folyamatban a fiókba belépve, elég csak kijelölni a fizetésre rögzített bankkártyát és megnyomni a fizetés gombot.  

2019. április 14-én volt öt éves a Simple mobilalkalmazás első publikált verziója. 2018-ban már 700 ezer regisztrált felhasználóval rendelkeztek, jelenleg pedig már 770 ezren vannak.

A 2019-es céljuk egymillió ügyfél. Ebben az évben már 8,1 millió applikáción belüli és 9,3 millió NFC-s, azaz érintéses mobilfizetési tranzakcióval számolnak.

A Simple mobilapplikációba bár OTP által kibocsátott érintéses mobilfizetésre alkalmas bankkártya regisztrálható, de ez a kártya bármely más bank bankkártyájával is feltölthető, ezzel bármely bank ügyfelei fizethetnek Magyarország érintéses fizetésre alkalmas elfogadóhelyein a Simple mobilalkalmazással (és egy NFC-s fizetésre képes okostelefonnal)Forrás:Shutterstock

Annak ellenére, hogy a Simple az OTP leányvállalatának, az OTP Mobil Kft.-nek a terméke, talán meglepő lehet, hogy az ügyfelek döntő része nem az OTP Banknál vezeti a számláját és a kártyáját sem az OTP bocsátotta ki - mondta Dr. Al-Absi Gáber Seif, az OTP Mobil ügyvezető-helyettese az IIR Magyarország által szervezett Kártyapiac 2019 konferencián. Ez alapján sikeresnek látszik a Simple deklarált célja, hogy független mobilalkalmazás legyen, és a vezető ezzel kapcsolatban elárulta azt is, hogy a bankkártya elfogadásban is létezik egy másodlagos elfogadó bankjuk az OTP Bank mellett. De nem csak az OTP Bankhoz nem akarnak kizárólagosan kötődni, nem kívánnak kizárólag banki szolgáltató sem lenni. A konferencián az is elhangzott, hogy jelenleg Magyarországon egyedül a Simple az egyetlen olyan szolgáltató, amely az igényléstől kezdve 2 percen belül képes digitális kibocsátású érintéses fizetésre használható bankkártyát a mobiltelefonra kibocsátani.

A Simple felhasználói fejenként több tucat tranzakciót indítanak havonta. A cég tervei szerint a felhasználók 2019-ben - a 110 ezer hagyományos érintéses elfogadóhely mellett - 6500 saját kereskedő és 7500 saját webshop partnerrel számolhatnak majd év végére, éves szinten pedig 30-40 millió tranzakcióval, ezen belül 1,8 millió simple fiókos tranzakcióval tervez a Simple. A szakember elmondta azt is, hogy a Simple alkalmazásban az ügyfél egyetlen kártyával használhatja az érintéses fizikai és az online világot, sőt, a kereskedőknek is vonzó lehet az egyre inkább millióshoz közelítő ügyfélkör.

A helyettes ügyvezető szerint a nagy nemzetközi cégektől, mint például Google vagy Apple tartani kell ugyan, de Magyarország számukra kicsi és a hazai pénzügyi digitális szolgáltatások már most is nagyon erősek, dinamikusan fejlődnek. Ezt a szolgáltatási palettát az Apple például biztosan nem fogja teljesen átvenni, így a magyar alkalmazásoknak a nagyok árnyékában is lehet sikere hazánkban a jövőben is.