Hogyan válasszunk sikeres cégnevet?

cég Fővárosi Törvényszék Cégbírósága pult ügyfél ügyintéző bíróság cégbíróság
Budapest, 2016. június 30. A Fővárosi Törvényszék Cégbírósága, valamint a civil és egyéb, nem cégnek minősülő szervezeteket nyilvántartó csoportja új ügyfélcentruma Budapesten, a Nádor utcában 2016. június 30-án. MTI Fotó: Soós Lajos
Vágólapra másolva!
Talán ismerős a helyzet, hogy nevet keresünk a vállalkozásunknak. Ez sokszor nehezebb, mint gondolnánk, hiszen célszerű túlesni a Kovács és Társa cégnéven, és szellemesebb, vagy a tevékenységet jobban jellemző nevet adni. Mivel a cég nevét azonban bele kell írni az alapító okiratba, ezért nem mindegy, hogy végül mit választunk. Ehhez ad tanácsokat a Kosárérték.hu.
Vágólapra másolva!

Tízből nyolc ember leginkább a cégnévre emlékszik egy kereskedelmi kapcsolatból, és nem annak a terméknek a nevére, amit vásárolt ott. A Crowdspring közvélemény-kutatása például arról adott visszajelzést, hogy a vásárlók 77 százaléka egyáltalán nem emlékszik arra, hogy milyen menüt evett a McDonald'sban, csak az étterem nevét fogja említeni.

A jó név megtalálásához a Kosárérték.hu ad tippeket.

1. Egyszerű és értelmes név

Célszerű a cég fő tevékenységéhez illő rövid nevet választani, mert erre fognak emlékezni a vásárlók.

2. Fontos a rövidség

Ragaszkodjunk a rövidséghez, továbbá a név legyen könnyen megjegyezhető. Nem érdemes minden tevékenységet belesűríteni a névbe, mert nehezíti a megjegyzést.

3. Jól hangzó, pergős legyen

A név legyen könnyen kimondható, amit jó hallani.

Célszerű még azelőtt megalapozottan kitalálni a cégnevet, hogy azt beadnánk a cégbíróságra Forrás: MTI/Soós Lajos

4. Figyeljünk a nemkívánatos értelmezésre

Nemcsak a magyar nyelvben, de a nagyobb idegen nyelveken is érdemes tesztelni, nincs-e valamilyen negatív vagy pejoratív jelentése, áthallása.

5. Se túl bonyolult, se jópofa ne legyen

A nyelvi játékok és a trükkös szavak egyáltalán nem maradnak meg az ügyfelekben.

Ezért fontos a világos, hatékony név választása.

6. A cég jövője is legyen szempont

Ha a vállalkozásnak már induláskor van egy hosszú távú célja, úgy célszerű ebben a körben is gondolkodni.

Fontos a névharmonizáció az internetes domainben is.

További négy ötlet is elolvasható a cikkünk alapjául szolgáló írásban a Kosárérték.hu weboldalon.