Jöhetnek a reklámok a Netflixre?

2019.04.30. 19:32

A cég korábban azt nyilatkozta, hogy nem lesznek hirdetések az oldalon, azonban a reklámipar szakemberei szerint ez idővel változni fog – olvasható a CNBC-n.

Az IAB Digital Content NewFronts e heti kerekasztal-beszélgetésén Tara Walpert Levy, a YouTube és a Google ügyvezető igazgatója elmondta,

a Netflixnek nagyobb növekedésre van szüksége. Kristin Lemkau, a JP Morgan Chase marketingigazgatója úgy véli, az előfizetők nyitottak lesznek a reklámokra, amennyiben azok szükségességét észszerű magyarázathoz kötik.

IllusztrációForrás: AFP/Anadolu Agency/Aytac Unal

Más stream szolgáltatók, például a Hulu is kínál hirdetésmentes (11,99 dollár, vagyis 3.400 forint havonta), illetve hirdetést engedélyező előfizetői (5,99 dollár, az az 1.700 forint) opciókat. A CBS tévécsatorna saját stream platformja, a CBS All Acces is hasonló lehetőséget kínál előfizetőinek.

A Netflix most reklámmentes, de nem tudok elképzelni egy világot, ahol a Netflix örökre reklámmentes marad" – nyilatkozta Joshua Lowcock, a UM médiaügynökségtől.

A Netflix nem reagált a beszélgetés során elhangzottakra.

IllusztrációForrás: Getty Images/2017 Chesnot/Chesnot

A cég korábban befektetőinek küldött levelében úgy fogalmazott, nem jelent számára konkurenciát az új stream szolgáltatók – például az Apple vagy a Disney – színrelépése mivel igen eltérő tartalommal rendelkezik.

Az 1997-ben alapított cég piaci részesedése 162,6 milliárd dollár, míg a Disney-é 250,4 milliárd dollár. A Netflix-részvények egy százalékkal csökkentek, miután közzétették első negyedéves bevételüket, ami ugyan a vártnak megfelelő, azonban a következő negyedévre ez változhat.

A cég tavaly év végén 139 millió előfizetővel rendelkezett, ez 26 százalékos növekedést jelent, míg a versenytárs Hulunak csupán 25 millió előfizetője van.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK