Hatalmas beruházást hajt végre a Mol

Mol
Zalaegerszeg, 2019. május 2. Balaicz Zoltán polgármester, Vígh László, a térség fideszes országgyűlési képviselője, Hernádi Zsolt, a Mol-csoport elnök-vezérigazgatója, Varga Mihály pénzügyminiszter és Eichinger Attila, az üzem vezetője (b-j) érkezik a Mol hárommilliárd forintos beruházásból épülő új gumibitumen-üzemének alapkőletételére a társaság zalaegerszegi finomítójában 2019. május 2-án. MTI/Kovács Tamás
Vágólapra másolva!
Letették az új gumibitumen üzem alapkövét Zalaegerszegen, a Zalai Finomító területén. A 3 milliárd forintos beruházás 75 százalékát a Mol saját forrásból biztosítja, 25 százalékát pedig állami támogatásból, a Nagyvállalati Beruházási Támogatási Program keretében finanszírozza. Varga Mihály a beruházás alapkőletételén azt hangsúlyozta, hogy meg kell őrizni a magyar gazdaság válságállóságát, aminek egyik biztosítéka maga a Mol, illetve a vállalat beruházása, amelyhez a kormány 750 millió forintot biztosított.
Vágólapra másolva!

A gumibitumen üzem várhatóan a 2020-as útépítési szezonban, évi 20 ezer tonna kapacitással már termelni fog. A Mol-gumibitumennel nagyobb terhelhetőségű, kisebb fenntartási költségű és tartósabb aszfaltutak építhetők.

A tartósságot jól mutatja, hogy a gumibitumennel készült utakon még nem képződött kátyú, pedig a legrégebbi, kísérleti útszakasz 15 éves.

A környezetbarát technológiával készülő és kiemelkedő eredményeket mutató gumibitumen elsősorban a hazai piacra készül, és az útépítésben hasznosítják. A szabadalmaztatott technológia a hazai olajtársaság és a Pannon Egyetem szakembereinek közös sikere.

A Mol új beruházásának átadóján a fotón balról jobbra: Balaicz Zoltán polgármester, Vígh László, a térség fideszes országgyűlési képviselője, Hernádi Zsolt, a Mol-csoport elnök-vezérigazgatója, Varga Mihály pénzügyminiszter és Eichinger Attila, az üzem vezetője Forrás: MTI/Kovács Tamás

A 3 milliárd forintos beruházásban épülő új üzem a gumibitumen gyártásához évi 3 ezer tonna gumiőrleményt használ fel, ami mintegy félmillió használt gumiabroncs újrahasznosításához járul hozzá.

Ez a mennyiség az évente keletkező hazai gumiabroncs-hulladék 8-10 százaléka. Az éves szinten legyártott 20 ezer tonna gumibitumen 200 km 2x1 sávos új főút megépítését vagy 600 km 2x1 sávos út felső rétegének felújítását teszi lehetővé.

- mondta Hernádi Zsolt, a Mol elnök-vezérigazgatója. Majd hozzátette:

Ráadásul ezzel a környezeti lábnyomot is csökkentik, és csöndesebb, kátyúmentes utakon autózhatunk Magyarországon.

Hernádi Zsolt, a Mol-csoport elnök-vezérigazgatója a Mol új gumibitumen-üzemének alapkőletételén a társaság zalaegerszegi finomítójában Forrás: MTI/Kovács Tamás

- jelentette ki Varga Mihály.

A zalai régióban több mint 80 évre nyúlik vissza a Mol szénhidrogén-termelési, és több mint 65 évre a finomítási tevékenysége.

A Zalai Finomítóban 2012-ben avatták fel a ma is működő, évi 5 ezer tonna kapacitású gumibitumen üzemet.

Az elmúlt hat évben 60 km útszakasz épült vagy újult meg Magyarországon ennek az építőanyagnak a felhasználásával, ez mintegy 150 ezer darab elhasznált gépkocsi-gumiabroncsból származó gumiőrlemény hasznosítását jelenti.