Fontos változás az Aldinál, átalakul a termékkínálat egy része

Aldi
A woman pushes a shoppping trolley as she leaves an Aldi supermarket store in London on September 26, 2016. Aldi UK announced on Monday that it will invest Ł300 million ($389 million, 346 million euros) to revamp its stores over the next three years. Aldi and its German rival Lidl have boomed in Britain, grabbing market share from traditional supermarkets Asda, Morrison, Sainsbury's and Tesco, as customers tightened their belts to save cash. / AFP PHOTO / Daniel Leal-Olivas
Vágólapra másolva!
Szorosabb együttműködésre és egymás termékeinek forgalmazására készül az Aldi-birodalom két szárnya, a Nord és a hazánkban is aktív Süd, e közeledés pedig várhatóan a magyar leányvállalatra is hatással lesz. Friss hír, hogy Németországban a konszern mindkét ága egy teljesen új saját márkás tejjel rukkolt elő, amely az állatvédelmi irányelvek magas szintű alkalmazása mellett kerül az üzletek polcaira.
Vágólapra másolva!

Az Aldi Nord és az Aldi Süd vezetése megállapodott abban, hogy egyes saját márkás termékeiket kölcsönösen árulni fogják. Így a Nord üzleteiben kaphatók lesznek majd a Crane márkájú sportfelszerelések, és a Süd üzleteiben megjelenhet például az Aldi Nord üzleteiből ismert River Cola. Továbbá hamarosan megjelenik az üzletekben a Schneekoppe márkájú természetes alapanyagokat tartalmazó élelmiszerek is, ezeket nyáron egy komolyabb reklámkampány kíséretében egyszerre tervezik bevezetni a két áruházláncban. Hasonló lépésre korábban nem volt példa.

Illusztráció Forrás: AFP/Daniel Leal-Olivas

Most azt adták hírül Németországban, hogy a lánc mindkét szárnya bevezeti a Weidemilch nevű saját márkás tejeket, amelyek

prémiumszintű minősítést kaptak a német állatvédelmi szövetségtől, mert előállításuk során fokozott mértékben figyelnek az állatvédelmi elvek betartására.

A termékbevezetést a csoport azzal indokolta, hogy a vásárlók részéről egyre nagyobb a kereslet a környezetbarát gyártású portékák iránt.

A fenti példákon túl a két cég azt tervezi, hogy a jövőben összehangolják termékkínálatukat. A Napi.hu az Aldi Magyarország Élelmiszer Bt.-től azt is megtudta, hogy a vállalat célja egy innovatív és hatékony beszerzési szervezet kialakítása, amely mind a versenykörnyezet változásaira, mind az ügyfelek átalakuló igényeire hatékony megoldást jelent. Ennek a törekvésnek a jegyében az Aldi Nord és az Aldi Süd szándékában áll a két vállalat együttműködésének kiterjesztése azokon a területeken, ahol ez gazdasági, illetve vásárlói előnyökkel jár.

Az Aldi Magyarország az Aldi Süd részeként a korábbi gyakorlatnak megfelelően átvesz bizonyos megoldásokat.

Ide tartozhat az üzletek berendezésének átalakítása, vagy energiahatékonysági megoldások, illetve termékek, amelyek az Aldi hazai üzletpolitikáját támogatják, vagy a magyar fogyasztók számára újabb előnyöket jelentenek – fogalmaztak.

Az áruházlánc két szárnya

Az 1946-ban alapított Aldi-birodalom 1966-ban szakadt két részre, a két alapító Karl és Theo Albrecht ekkor osztotta fel egymás között a német piacot. Állítólag azon különböztek össze, hogy áruljanak-e dohányterméket üzleteikben. Németországban az északi területeket az Aldi Nord, a délieket az Aldi Süd áruházai fedik le. A döntés nyomán a külföldi piacokon való terjeszkedésnél is összehangolták, hogy melyik országban melyik cég jelenjen meg. Így azóta a Südhöz tartoznak a magyar, az osztrák, a svájci, az ír, a szlovén, az egyesült királyságbeli, az ausztrál leányvállalatok, míg a Nord Hollandiában, Belgiumban, Dániában, Franciaországban, Luxemburgban, Lengyelországban, Dániában, Portugáliában, Spanyolországban rendelkezik érdekeltségekkel. Az Egyesült Államokban mindketten üzemeltetnek áruházakat, de csak a Südé fut Aldi név alatt.

Az Aldi Nord és az Aldi Süd együttműködésétől függetlenül az Aldi Magyarország önálló hazai termékfejlesztéseket is végez.

Az áruházlánc bővíti a friss zöldség-gyümölcs kínálatát, a convenience termékek körét, a laktóz- és gluténmentes, illetve biotermék szortimentet.

Ezeken felül országszerte 123 üzlet parkolójában lesz elérhető az E.On által telepített és üzemeltetett elektromosautó-töltőállomás, és a legtöbb ezután épülő Aldi üzletnél is kiépíti majd a töltőket. A hálózat országszerte összesen több mint 360 új töltési pontot jelent majd.

Az Aldi Nord tavaly egy komolyabb beruházási programba kezdett, s történetében először veszteséges volt Németországban, de forgalmát így is növelni tudta. (Összehasonlításképp: az Aldi Nord 12 9 milliárd, míg az Aldi Süd 17, 3 milliárd eurónyi forgalmat bonyolított 2018-ban, globálisan.)