A kormány öt év alatt 3200 milliárdot fordít a közúthálózat fejlesztésére

Busexpo, Országos Személyszállítási Szakmai Konferencia, közlekedésfejlesztés
Vágólapra másolva!
A Busexpo részeként immár 25. alkalommal rendezték meg az Országos Személyszállítási Szakmai Konferenciát. Az esemény plenáris ülésén a közlekedésfejlesztéssel és az autóbuszos személyszállítással összefüggő újdonságok és kormányzati intézkedések mellett a turizmusfejlesztés és a turisztikai mobilitás kérdései is terítékre kerültek.
Vágólapra másolva!

A közlekedéspolitika aktualitásairól, a közlekedésfejlesztéssel és az autóbuszos személyszállítással összefüggő innovációkról és kormányzati intézkedésekről Érsek István közlekedési hatósági ügyekért felelős helyettes államtitkár számolt be.

Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója Forrás: Copyright 2019. All rights reserved./Www.Gabortokodi.Com

A magyar közlekedési szakpolitika központi elemei a hazai piac védelme, valamint a versenyképesség erősítése.

A legfontosabb kihívásnak a közlekedési szektorban megjelenő technológiai fejlődésre való reagálást tekinti,

amelyre az államnak és a piacnak is kiemelt figyelmet kell fordítania. A kormányzat aktívan készül az automatizációra, a cél a munkahelyteremtés és a foglalkoztatás fenntartása az új technológiák nyújtotta lehetőségek között.

Az automatizáció és a mesterséges intelligencia elterjedésének hatása hullámokban érvényesül, 2030-ra várható a vezető nélküli járművek nagy számú elterjedése.

Egy felmérés szerint a munkaadók az automatizáció elterjedése ellenére 19 százalékkal tervezik növelni a munkavállalók létszámát, 64 százalék nem tervez változást, 12 százalék csökkenteni fogja míg 5 százalék nem tudja szükséges-e majd változtatnia.

Érsek István helyettes államtitkár Forrás: Origo

A közúti úthálózat fejlesztése kapcsán Érsek István elmondta, 2024-ig a tervezett közútfejlesztési projektkeret 3.200 milliárd forint. Stratégiailag a Magyar Falu Programhoz kapcsolódó mellékutak és helyi utak felújítása, valamint a megyeszékhelyek, kiemelt térségek bekötése a gyorsforgalmi úthálózatba két kiemelten fontos terület.

A közösségi közlekedési hálózat fejlesztése kapcsán

a kormányzati intézkedések az egységes alapelvek mentén kialakított integrált megoldásokat helyezik fókuszba,

ennek a legfontosabb elemei az indokolatlanul párhuzamos kapacitások megszüntetése a vasúti és az autóbuszos alágazatokat összehangolva, a Helyközi Közösségi Közlekedési Információs Rendszer (HKIR) bevezetése, átlátható tarifa- és egy valóban utasbarát rendszer kialakítása.

Az autóbuszos közszolgáltatásban idén december 31-én járnak le a meglévő közszolgáltatási szerződések,

7 nagy és 7 kishálózat kialakítása van napirenden,

melynek eredményeként egy jól követhető és mérhető rendszert kívánnak kialakítani, ami a hazai szereplők piacon maradását és versenyképességének növelését is biztosítja. Érsek István kitért a jelenleg pilot fázisban lévő, innovatív jármű alapú iskolabusz hálózat kialakításának legfontosabb elemeire is, a szolgáltatást három tankerületben – Budapest II. kerület, Debrecen, Kecskemét – fogják tesztelni.

A Busexpo helyszíne Forrás: Origo

– emelte ki Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója.

A kormány célja ugyanis az, hogy 2030-ra Magyarország legyen Közép-Európa vezető turisztikai térsége. Ennek a célnak elérése érdekében a Magyar Turisztikai Ügynökség a fejlesztés i források hatékony elosztása mellett pontosan célzott és targetált marketingtevékenységet is folytat, marketingköltségvetésük nagy részét pedig online felületekre fordítja.

A vidéki turisztikai desztinációk fejlődése érdekében a következő évtizedben a kormányzat 828 milliárd forint forrást szán a magyar turizmus kifejezetten Budapesten kívüli fejlesztéseire.

Jelenleg a magyar GDP 11 százalékát a turizmus adja, az ágazat a magyar GDP növekedésének duplájával nő évente, s a szektor 400 ezer embernek biztosít munkalehetőséget.

A Magyarországon eltöltött vendégéjszakák száma folyamatosan növekszik, és azt szeretnék elérni, hogy a vendégek minél nagyobb számban vissza is térjenek az országba. A visszahívó vendégszeretet erősítése mellett a kormányzat és az MTÜ stratégiájának kiemelt célja, hogy a szektort fehérítése és a desztinációkat komplexen fejlessze. Ennek lényege, hogy a turisztikai térségekben gondolkodva integráltan kell fejleszteni a szálláshelyeket, a vendéglátást, a kultúrát, a programlehetőségeket, az infrastruktúrát és a közlekedést is.

A Busexpo helyszíne Forrás: Origo

Az idei kiállításon több mint 30 autóbusz, a magyar és a nemzetközi buszgyártás legújabb modelljei is láthatók voltak.