Az internetes keresésben Olaszország vezet a turisztikai célpontok közül

pisai ferde torony
A különbség szabad szemmel észrevehetetlen
Vágólapra másolva!
A turizmussal kapcsolatos keresések felét mobiltelefonról indították a magyarok tavaly, a legtöbb esetben Olaszországra kerestek rá. A Google szerint a mobilbarát weboldallal nem rendelkező cégek vendégeket veszíthetnek a jövőben.
Vágólapra másolva!

Bogdán Barna, a Google iparági elemzője kiemelte: a Magyarországról indított internetes keresési adatok alapján 2018-ban folytatódott a turisztikai termékek, szolgáltatások iránti érdeklődés dinamikus növekedése, 9 százalékkal meghaladva az egy évvel korábbiakat.

– mondta Erdős Ádám, a Google iparági vezetője, hozzátéve: a mobilbarát weboldallal nem rendelkező turisztikai vállalkozások eleshetnek a felhasználóktól.

Bogdán Barna kitért arra is, hogy míg 2016-ban a legtöbb keresést augusztusban indították, tavaly már a július volt a csúcsidőszak a turisztikai célú böngészések szempontjából, vagyis korábban kezdenek keresni az emberek.

Az egyes kategóriák között a last minute ajánlatoknál van a legnagyobb emelkedés: míg 2016-ban alacsony számú keresést indítottak ebben a témában, addig

2018 nyarára a keresési volumen többszöröse volt a két évvel korábbinak.

A turisztikai keresések legkedveltzebb célpontja Olaszország Forrás: Florian Hirzinger/Wikipedia

A leggyakrabban keresett külföldi úti célok Olaszország, Horvátország és Ausztria voltak 2018-ban, a városok között pedig Bécs vezet Barcelona és London előtt.

Belföldön Budapest kiemelten magas arányt képvisel, a dobogón Siófok és Hajdúszoboszló követi. Egész évben folyamatosak a keresések Ausztria, Spanyolország, az Egyesült Államok, Németország és az Egyesült Királyság irányába a magyarok részéről.

Erdős Ádám kitért arra is, hogy tovább erősödött a konkrét márkákhoz, termékekhez, valamint szolgáltatókhoz köthető keresések száma, 2018-ban már minden ötödik keresés ilyen volt. Eközben csökken az általános szavak, kifejezések keresése, ami azt mutatja, hogy a felhasználók célzottan böngésznek.

Turisztikai céllal Magyarországra a legtöbben Németországból keresnek rá, az Egyesült Királyság a második, Olaszország a harmadik a rangsorban.

A legdinamikusabban növekvő érdeklődés Spanyolországból és Franciaországból tapasztalható a Google adatai alapján.

Magyarországgal kapcsolatban külföldről a leggyakrabban budapesti látnivalókra, a gyógyfürdőkre és aquaparkokra, valamint a városnéző utakra keresnek rá.

Szigetvári József, a Szallas.hu ügyvezetője arról beszélt, hogy a minőségi turisztikai és programkínálat fejlesztés elengedhetetlen a további növekedéshez, a magyar turizmus az utolsó pillanatban van a nagyobb növekedési pályára álláshoz. A digitalizáció folyamatos kapcsolatot tesz lehetővé, az országok közötti 'versenyhatárokat' is szinte eltüntette. Az online árösszehasonlító oldalak a minőséget is azonnal összehasonlíthatóvá teszik. Hosszú távon csak a külföldi magasabb költésű célcsoporttal lehet növekedést elérni.

Véleménye szerint a nemzeti turisztikai adatszolgáltató központ (NTAK) idei bevezetése jelentős lépés lesz, naprakész adatok nélkül nincs modern turizmus. Ebben két-három éves lemaradásban van Magyarország a versenytársakhoz képest – mondta az ügyvezető.