Éves alapon 14,6 százalékkal gyengültek áprilisban a kínai autóeladások – közölte az állami Kínai Autógyártók Szövetsége. Ezzel újabb jelzés érkezett arra nézve, hogy súlyosbodnak a világ második legnagyobb gazdaságának problémái – írja a MarketWatch. A jelentésből kiderül az is, hogy az idei első negyedévben 11,3 százalékkal estek az autóeladások, míg a megelőző két negyedévben 12, illetve 9,6 százalékos volt a gyengülés.
Leginkább a személyautó értékesítés gyengült, 17,7 százalékkal, míg a kereskedelmi járművek eladásai stagnáltak.
Az immáron tizedik egymást követő hónapban tartó zsugorodás azonban nem csupán Kínát érinti. A világ minden táján működő autógyártók is foghatják ugyanis a fejüket, mivel ezek hosszú ideig támaszkodtak az erőteljes kínai keresletnövekedésre. A Ford kínai eladásai például éves alapon 36 százalékkal csökkentek az idei első negyedévben, míg a General Motors értékesítései 18 százalékkal gyengültek a világ második legnagyobb gazdaságában.
Mindazonáltal a legtöbb iparági elemző egyetért abban, hogy
a kínai autópiac visszatérhet a növekedés útjára az év második felében.
Különösen, ha Peking valóban beizzítja az élénkítési rakétákat, és érdemben megtámogatja a kínai gazdasági növekedést. Ha elfogadják, akkor az élénkítési csomag csökkentené a benzines autókra kivetett korlátozásokat a nagyvárosokban. Ez pedig vásárlási ösztönzést jelenthet a vidéki lakosságnak, illetve az első autójukat vásárlóknak.
Ezzel párhuzamosan a támogató lépések visszafoghatják a kiskereskedelmi keresletet az elektromos autók iránt.
Az elektromos járművek eladásai azonban még így is lendületesen bővülhetnek a következő időszakban.
Az eladások ezen a terepen ugyanis 60 százalékkal, 300 ezer darabra erősödtek 2019 első négy hónapjában.