A vállalat nem tekinti új áprilisi megrendelésnek, hogy átvettek korábban megrendelt és a múlt hónapban elkészült négy 737 Max gépet.
Március végén két légitársaság is rendelt új repülőgépeket a gyártótól: a Lufthansa 20 darab 787-es jet repülőt, valamint a British Airways 18 darab 777X gépet rendelt meg.
Ugyan más Boeing repülőgép típussal nem volt probléma, Philip Baggaley, a Standard & Poor's szállítási szektor vezető hitelelemzője szerint a 737 Max gépek két katasztrófája lehet az oka, amiért nem kapott új megrendelést a Boeing.
A légitársaságok egyelőre kivárnak, hogy lássák: felajánl-e valamilyen kompenzációt a cég,
akár kedvezményes jövőbeni rendelés formájában – mondta Baggaley.
Több légitársaság - például a United Airlines vagy a Norwegian Air - jelezte már, hogy
valamiféle kompenzációs megoldást várnak a Boeingtől, hiszen nem repülhetnek a flottákban lévő, de földre kényszerített 737 Max gépek.
Az iparág legjelentősebb rendezvénye, a párizsi légi show a jövő hónapban lesz, és általában ennek időpontjára szokták időzíteni a legújabb megrendeléseket.