Birodalmi rohamosztagosokként indultak el az első önvezető teherautók

2019.05.17. 07:01

Miután a szükséges engedélyeket megkapták, a világon elsőként, közúti forgalomba álltak önvezető teherautók, méghozzá Svédországban - számol be arról a Reuters.

Az elektromos meghajtású teherjárművek a fejlesztő Einride és az egyik legnagyobb logisztikai szolgáltató, a DB Schenker összefogásával gurulhattak ki az utakra.

A leginkább a Star Wars-filmek világából ismert birodalmi rohamosztagosok egyik csoportjának sisakját idéző járművek 

innentől napi rendszerességgel szállítanak árut a közúti forgalomban. 

A korábban a Volvót irányító Einride-igazgató, Robert Falck ennek kapcsán azt mondta, hogy a közúti forgalomba állítása ezeknek a járműveknek mérföldkövet jelent. 

A teljes teherrel 26 tonnát nyomó T-Podoknak nincs vezetőfülkéjük, és a cég közlése szerint az úton töltött idő költségei így 60 százalékkal csökkenek egy dízeles, sofőr vezette teherautó költségeihez képest.

Kattintson az alábbi képre, galériában mutatjuk a teherautókról készült fotókat!

Felülről nem látni, de szemből olyan, mint egy szereplő a Star Wars-filmekből - kattintson a képre!Forrás: Einride

A Schenker mellett az Einride rendelést kapott a német diszkontóriás Lidltől, a svéd szállítmányozási vállalattól, a Svenska-tól, és további öt nagy cégtől is. 

A tervek szerint 2020 végére 200 járművük áll forgalomba. 

Az áruszállítók folyamatos nyomás alatt vannak, hogy csökkentsék a szállítási időt, fogják vissza emissziójukat, miközben a fogyatkozó sofőrszám jelentette kihívással is szembe kell nézniük. A Schenker vezetője, Jochen Thewes szerint a T-Pod az ideális megoldás számukra, aminek kifejlesztését két szektor, a digitalizáció és az elektromos meghajtás hatalmas fejlődése tette lehetővé.

A T-Pod a jelenlegi második legmagasabb, 4-es besorolást kapott az önvezető járművek között (a fokozatok között főként az adja meg a különbséget, milyen mértékű emberi beavatkozást enged meg a rendszer). Az Nvidia speciális platformját használja valós idejű vizuális adatfeldolgozásra.  A rendszer olyan kifinomult, hogy egy operátor akár kilométerekről is képes felügyelni tíz ilyen járművet. 

A teherautók egyelőre rövid utakat tesznek meg, Jonkoping város ipari területén áthaladva, csökkentett sebességgel, viszont közúton, éles forgalomban. Az Einride már a további engedélyek beszerzésén dolgozik, és bejelentették amerikai terjeszkedési terveiket is. A cégnél úgy vélik, a zéró kibocsátású elektromos önvezető járműveknek egyre nagyobb piaca lesz az USA.