Csütörtökön a CNBC írt, hogy a Szilícium-völgy óriásnak nehézségei vannak az új alkalmazottak toborzásával: a 2018 márciusban kirobbant botrány óta jóval többen utasítják vissza a cég állásajánlatait, mint korábban.
A Facebook vitatja a CNBC jelentését: a cég szóvivője, Anthony Harrison emailben azt írta, hogy a híroldal adatai nem tükrözik a valóságot.
A meg nem nevezett forrásokra hivatkozott adatok szerint a termékcsoport szoftvermérnök állásajánlatok elfogadási aránya 90-ről 50 százalékra esett vissza 2016 vége és 2019 eleje között. Eközben a felsőoktatási intézmények állásajánlatainak elfogadási aránya 85 százalékról 35 százalékra zuhant, később 55 százalékra emelkedett 2017 és 2018 között.
Az adatokból kitűnik, hogy
a rangos techóriásnak nehezebb új tehetségeket magához csalogatni,
ez pedig növelheti az ezzel járó költségeket, továbbá tükrözi a cég hírnevének jelentős romlását az elmúlt két évben.
Harrison levelében kiemelte, hogy a vállalat az év első negyedében 36 százalékkal növekedett az előző év azonos időszakához képest, valamint az Indeed legjobb munkahelyeket felsoroló rangsorában az első helyen, míg a LinkedIn hasonló listájában a második helyen végzett, továbbá a Glassdoor a hetedik legjobb munkahelynek tartja a világon a céget.