Komoly büntetést kapott a UPC

2019.05.27. 12:36

20 millió forintos bírságot kapott a UPC. A cég jogszerűtlen követelt pénzt az előfizetőitől. A vállalatnak a bírság mellett módosítania kellett az általános szerződési feltételeit is.

A Kúria helyben hagyta a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság határozatát, amely kimondta, hogya UPC jogszerűtlen összegeket követelt 2017-ben az előfizetőitől.

Ez a határozott idejű szerződések felmondásakor történt.

Emiatt a Kúria 20 millió forintos bírságot szabott ki a szolgáltatóra.

A jogsértő gyakorlat a szolgáltató minden határozott idejű szerződéses előfizetőjét veszélyeztette.

Hol hibázott a UPC?

A hatóság még 2017-ben megállapította, hogy a UPC Kft. bizonyos esetekben garanciális szabályokat sértett meg.

A határozott idejű szerződés felmondásakor nem csupán az igénybe vett kedvezményeket követelte vissza előfizetőitől, hanem azok egy részét is, amelyeket korábbi – már lejárt – szerződéseik alatt kaptak. Vagyis a szolgáltató a kötbéröröklésnek is nevezhető konstrukció révén az adott szerződést megelőző, de már megszűnt korábbi szerződésben adott kedvezmények egy részét is kiszámlázta előfizetőinek, akiknek így jóval magasabb kötbért kellett fizetniük.

A UPC Magyarország logójaForrás: MTI/Balogh Zoltán

Azzal is jogsértést követett el a szolgáltató, hogy a jogszabályokban rögzítettnél magasabb összegben számította a kedvezményeket azokban az esetekben, amikor egy előfizető egyszerre több szolgáltatást vett igénybe. Ugyanis ilyenkor a UPC nem az akciós határozatlan idejű szolgáltatás árából, hanem a szolgáltatás listaárából számította a kedvezmény mértékét.

Következmények

A 20 millió forintos bírság mellett a UPC-nek módosítani kell az ÁSZF-ének jogsértő részeit.

A UPC a szabálytalan gyakorlatával sok százezer előfizetőt veszélyeztetett, a konkrét érdeksérelmet szenvedett előfizetők száma pedig több száz főre tehető. A jogsértés a hírközlési szolgáltatások piacára is számottevő hatást gyakorolt, hiszen a szolgáltató jogszerűtlen piaci eszközökkel kötött magához előfizetőket. A hatóság döntését megtámadta a szolgáltató, de a Kúria helyben hagyta azt.

A UPC tudomásul veszi a Kúria döntését 

A UPC a szerkesztőségünknek küldött közleményében reagált a Kúria döntésére; a társaság minden esetben a vonatkozó jogszabályokat tiszteletben tartva, és azoknak megfelelően folytatja üzleti tevékenységét. A határozattal kapcsolatos Kúria-döntést tudomásul veszi, és a határozatnak megfelelően jár el.

"A UPC Magyarország célja, hogy ügyfelei számára minden esetben a legelőnyösebb, igényeik és elvárásaik szerint a legjobb minőségű szolgáltatást biztosítsa a hosszú távú ügyfélélmény és megelégedettség érdekébe. A szóban forgó, 2017-es ügyben a UPC Magyarország valós ügyféligény alapján arra a gyakorlati problémára kívánt megoldást találni, hogy a határozott idejű szerződéssel rendelkező ügyfelek a legelőnyösebb módon tudjanak szerződést módosítani, amellett, hogy a szolgáltatóval szembeni csalás lehetőségét minimalizálja" - írták közelményükben.