A Swatch részvények 44 százalékkal, míg a Richemont részvények 20 százalékkal csökkentek az elmúlt évben – írja a Business of Fashion.

A svájci óragyártás növekedési üteme stagnál, ennek elsődleges oka, hogy a kommerszebb minőségű termékek gyártója, mint a Swatch, eladási nehézségekkel küzd.

IllusztrációForrás: Imaginechina/Guo qichang - Imaginechina/Guo Qichang

A kiszállítások 0,4 százalékkal csökkentek áprilisban, az év első néhány hónapjában pedig a növekedés 2,1 százalék volt, szemben az iparág 6,3 százalékos bővülési ütemével.

A 200 frank (57 ezer forint) nagykereskedelmi ár alatti exportált órák száma 24 százalékkal esett vissza, ugyanakkor a 3 ezer frank (868 ezer forint) nagykereskedelmi ár feletti órák exportja 4,3 százalékkal nőtt áprilisban.

Ráadásul Japán váratlan erősséget mutatott az export tekintetében: a kivitel 23 százalékkal nőtt az első négy hónapban, továbbá a negyedik legnépszerűbb svájci óra felvásárlóvá lépett elő.