Új épületbe költözött az ALDI informatikai támogatási központja Pécsett, ezzel párhuzamosan pedig újabb szolgáltatásokat nyújt a pécsi részleg az európai hálózat tagjainak. A profilbővítés következtében számos új munkahelyet hoz létre a baranyai megyeszékhelyen a vállalat - tájékoztatta az Origót a diszkontlánc.

Immár hat éve, hogy Biatorbágyon 2013 januárjában megkezdte működését az ALDI Dél vállalatcsoport európai üzleteinek informatikai támogatását végző IT-központ. A magyarországi áruházakat üzemeltető ALDI Magyarország Élelmiszer Bt. keretén belül létrehozott osztály működésének kezdetén magyar, német és angol nyelven nyújtott első szintű, úgynevezett first-level informatikai támogatást mintegy 3.300 európai üzletnek. Az osztály által nyújtott szolgáltatás az áruházak rendeltetésszerű működéséhez szükséges informatikai berendezésekre és alkalmazásokra terjedt ki.

IllusztrációForrás: AFP/Daniel Leal-Olivas

2018-ban újabb mérföldkőhöz érkezett az IT-részleg, hiszen önálló cégbe, az ALDI International IT Services Kft.-be szervezte a vállalat ezt a szolgáltatást, és ezzel párhuzamosan a biatorbágyi egység mellett Pécsett is szolgáltató központot nyitott a cég.

A cég Magyarországról támogatja többek közt a déli vállalatcsoport új informatikai rendszerének üzemeltetését, és biztosítja mintegy 3.800 európai üzlet informatikai rendszerének zavartalan működését.

A vállalat szakemberei a magyar mellett német, angol, olasz, szlovén és francia nyelvterületű országoknak nyújtanak támogatást.

2019-ben további fejlesztést hajt végre a vállalat: bővíti a cégen belül nyújtott szolgáltatások portfólióját, és az európai üzlethálózat informatikai rendszerének támogatása mellett immár 55 logisztikai központ és igazgatási irodaház IT-rendszerének is támogatási szolgáltatást nyújt. Emellett a vállalat bizonyos informatikai rendszereinek monitoring tevékenységét is a pécsi központ végzi.

A most felvett tevékenységi körökhöz új, a korábbinál lényegesen nagyobb ingatlanba költözött áprilisban a pécsi központ, amelyet az önkormányzattól bérel a vállalat.

Ezzel párhuzamosan 

az eredeti tervhez képest 50 százalékkal növeli létszámát Pécsett a cég, és még ebben az évben 50 fő felvételét tervezi.

A szolgáltatások bővítése magával vonja azt is, hogy újabb pozíciók válnak elérhetővé a pécsi és környékbeli munkavállalók számára: az IT service desk agentek mellett operátorokat és csoportvezetőket is keres a vállalat a baranyai központba.

IllusztrációForrás: AFP/Christoph Dernbach

„Az ALDI International IT Services Kft. számára rendkívüli elismerés, hogy az ALDI Dél vállalatcsoport a magyarországi céget bízta meg újabb informatikai szolgáltatások ellátásával. Az általunk nyújtott IT-szolgáltatások színvonala a kontinens számos országában kapott elismerést. A baranyai megyeszékhely bővítése mellett szól a támogató befektetői környezet és a nyitott, agilis, több nyelven beszélő munkaerő is" – mondta Hidvéghy Zoltán, a cég egyik ügyvezető igazgatója.

Decsi István, Pécs alpolgármestere úgy fogalmazott: „Pécs évekkel ezelőtt szélesre tárta kapuit azok előtt a vállalkozások előtt, amelyek egyrészt fiatal, jól képzett munkaerő számára teremtenek lehetőségeket, másrészt hosszú távon gondolkodnak Pécsett." Mint fogalmazott, az ALDI elképzelései hajszálpontosan találkoztak ezekkel az törekvésekkel. A cég új informatikai támogatási központjának kialakítását ezért is támogatta a megyeszékhely önkormányzata."

„Pécs számára kiemelten fontos a képzett fiatalok helyben tartása, hiszen ők jelentik a jövőt, külön öröm, hogy szép számmal akadnak olyan vállalatok, amelyek hasonlóképpen gondolkodnak" – mondta az alpolgármester. „Az önkormányzat természetesen különböző formákban támogatja is a város céljaival összhangban tervező foglalkoztatókat." – tette hozzá.