Sorra jelentik be a vállalatok, hogy saját streaming platformot hoznak létre. Eddig a Netflix viszonylagos egyeduralkodó volt a piacon, az elkövetkező években viszont többen is utolérhetik, sőt akár meg is előzhetik őket.

A Disney után az AT&T tulajdonában lévő WarnerMedia is jelezte, hogy saját streaming platformot indítanak, amely tartalmazni fogja a Warner Bros filmeket és televíziós programokat, valamint az HBO és a Cinemax csatornákat. A csomag sajtóinformációk szerint 16 vagy 17 dollárba fog kerülni az Egyesült Államokba. Ez viszont nem sokkal marad el egy HBO előfizetéstől.

Az USA-ban jelenleg 14.99 az HBO Go havi élőfizetésének ára, tehát a WarnerMedia streaming szolgáltatása majdnem ugyanezen az áron kínál sokkal többet. Várhatóan aki még néhány dollárt kifizet, az a DC stúdió filmjeit és sorozatait is megkapja majd. Idővel a platformnak saját gyártású műsorai is lesznek, viszont azt egyenlőre még nem mondták el, hogy mikor.

illusztrációForrás: AFP/2019 Getty Images/Frederick M. Brown

A WarnerMedia tervei szerint 2020-ban egy olcsóbb verzió is bemutatkozhat, ott viszont lesznek reklámok is nagyjából annyi, mint a HuluTV esetében. Ott több fajta csomagból lehet választani, a legdrágább már teljesen reklámmentes felület lesz. A kezdetekben a WarnerMedia is három különböző csomagot akart kínálni, de az egyiket már biztosan elvetették, így végül a reklámos és a reklámmentes felület maradhat, bár a szakértők nem tartják kizártnak, hogy csak egyfajta csomag lesz.

Annak ellenére, hogy az HBO előfizetőknek megéri átváltani a WarneMedia szolgáltatására, mások esetében nem ennyire tiszta a kép.

A Netflix és a Hulu is olcsóbban kínálja a havi előfizetést, a nemrég bejelentett Disney+ pedig csak 6.99 dollárba kerül. Ott van még az Amazon is, amely a Prime Video mellé rengeteg egyéb kedvezményt is biztosít, mindössze 10 dollárért. Ez alapján - úgy tűnik - a WarnerMedia meglehetősen túlárazta a saját szolgáltatását.