Mégis létrejöhet a világ harmadik legnagyobb autógyártója

Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Vágólapra másolva!
Néhány nappal azután, hogy a Fiat Chrysler visszalépett a Renault-nak tett egyesülési ajánlatától, a két cég ismét tárgyalásokra készül az összeolvadásról.
Vágólapra másolva!

A Fiat Chrysler május 27-én tett ajánlatot a Renault-nak közös konszern létrehozására paritásos alapon. A Renault-ban legnagyobb, 15,01 százalékos tulajdonrésszel rendelkező francia kormány is jelezte az érdeklődését, azonban a tárgyalások gyorsan zátonyra futottak. A The Wall Street Journal által idézett források szerint

a fiaskó oka a japán Nissan volt, amely részese a Renault és a Mitsubishi által alkotott hármas autóipari szövetségnek.

A lap által idézett források szerint a Nissan vezetése nemet mondott Fiat Chrysler és a Renault tervezett egyesülésére.

Egy Fiat Abarth 124 Spider, a Fiat Chrysler egyik büszkesége Fotó: Csudai Sándor - Origo

Megfigyelők szerint azonban egy új esemény közelebb hozhatja az egyesülés lehetőségét.

A Nissan ugyanis jelezte, hogy támogatná a két cég összeolvadását, ha cserébe a Renault jelentősen csökkentené jelenleg 43,7 százalékos részesedését a japán vállalatban.

A lap úgy tudja, hogy tárgyalóasztalhoz ülhet a Nissan vezérigazgatója és a Fiat Chrysler vezetőségének egyik tanácsadója.

Forrás: AFP/Marco Bertorello

Amennyiben a Fiat Chrysler és a Renault egyesülési ügyletét nyélbe ütik, a világ harmadik vezető járműgyártója jön létre a Volkswagen és a Toyota után. Az évi csaknem 9 millió autót gyártó Fiat Chrysler-Renault piaci tőkeértéke 37 milliárd dollár lenne, ebből a Fiat Chrysleré csaknem 20 milliárd dollár.

Elemzők szerint ésszerű az elgondolás, az iparági konszolidáció komoly költségmegtakarítással járna. Más gyártók részéről is látni próbálkozásokat arra, hogy megosszák egymás között a fejlesztési költségeket.