Míg az amerikai üzletekben a készételek egyenlők a gyenge minőséggel, addig a japán kisboltok – mint például a 7-Eleven, a Family Mart és a Lawson – a helyi ízvilág megismerését helyezi előtérbe. Laura Studarus, a BBC újságírójának a beszámolója alapján,
ezek az üzletek segítenek abban, hogy a külföldiek jobban megismerjék a helyi ételek
(mint a rizsgolyó, a hagyományos japán tészta, vagy az édes bab) és ízek sokszínűségét.
Karen Gardiner skót író korábban két évet töltött Tokióban, mielőtt az Egyesült Államokba költözött volna, elmondása alapján ritkán vásárol amerikai kisboltban, mivel sokkal komorabbnak tűnnek a japán üzletekhez képest, és olykor csalódást keltőek is.
Cory May streamer is hasonlóról számolt be, amikor 20 év után visszaköltözött a felkelő nap országából.
Ginny Tapley Takemori fordító a kötet promóciója alkalmával szembesült azzal, hogy az amerikai olvasók szerint a japán üzletekben főleg egészséges készételeket lehet vásárolni, ugyan ez szerinte nem feltétlenül igaz, ám az amerikai ételkínálatot látván érti, miért vélik így az olvasók.
Ráadásul a fogyasztók rendkívül nagy választékot találhatnak a japán üzletekben:
Tokió területén mintegy 1.400 Lawson üzlet van, és ezekben mintegy 3.500 különböző készétel vásárolható meg,
és havonta átlagosan száz új terméket vezetnek be – állítja Ken Mochimaru, a Lawson kommunikációs vezetője.
Ugyanakkor vannak állandó ízek is: ilyenek például a Kit-Kat variánsai, az édességgel bevont Pocky rudak, a vörös bab pasztával töltött palacsinta, vagy a ragadós rizsből készült Mochi.
Az üzletek tiszták, a boltban dolgozók pedig rendkívül figyelmesek és kedvesek"
– tette hozzá Takemori.
Az élelmiszereken túlmenően,
a japán üzletek a mindennapi élet elengedhetetlen részévé váltak,
mivel a tengerentúli társaikkal ellentétben számos további szolgáltatást is kínálnak. Gardiner elmondta, hogy koncertjegyeket is a helyi üzletekben vásárolt, és sokszor csak azért ugrott be, hogy használja az ingyenes wifit.