Korábban egy spanyol lap már megszellőztette a hírt, hogy az IKEA be akar törni az otthonokba való ételházhozszállítás piacára. Most a vállalat megerősítette, hogy egyelőre kísérleti jelleggel, el is indítják a szolgáltatást a francia fővárosban, Párizsban, és az így szerzett tapasztalatok alapján döntenek majd a továbbiakról.
A próbaidőszakban az áruházakban már megszokott ételeket - salátákat, halat - szállítanak ki az otthonokba.
Ha a tesztidőszak sikeres lesz, úgy a szolgáltatást valószínűleg előbb Spanyolországra, majd más európai piacokra is kiterjesztik.
Ugyanakkor - említik a fejleményről beszámoló lapok - egyelőre nem világos a szolgáltatással kapcsolatban, hogy az ételt melegen, fogyasztásra készen, vagy arra előkészítve szállítják-e, vagy esetleg fagyasztva? Nincs válasz arra a kérdésre sem, hogy az Ikea beleveszi-e a házhozszállítási palettába a népszerű húsgolyóit vagy sem, melyeknek egyébként már bejelentették a vegán változatait is. Nem ismert egyelőre az sem, milyen módon adhatják le a vásárlók megrendeléseiket, bár figyelembe véve azt, hogy az Ikea erőteljes online terjeszkedésbe kezdett, minden valószínűség szerint lesz lehetőség az online rendelésre.
Ezekre a kérdésekre a vállalati szóvivő is csak annyit felelt, hogy egyelőre annyira az elején járnak az új kezdeményezésnek, hogy korai lenne további részletekről beszélniük.
Csupán annyi bizonyos, hogy az Ikea számára még akkor is jó üzlet lehet az étel házhozszállítás, ha azon nem is keres majd olyan sokat. Miután a cég a nagy áruházai mellett megkezdte kisebb, belvárosi boltok nyitását is, a fogyasztóknak a brand még inkább beépülhet a tudatába, amit az új szolgáltatás - ha azt valóban széles körre kiterjesztik - csak erősíthet.
Bárhogy is, a várakozások szerint
2023-ra globálisan 161 milliárd dollárossá nő az online rendeléssel leadott étel házhozszállítás piaca.
Az Ikea pedig ezen lehet, akár igen fontos szereplő, olyan cégek mellett, mint a Grubhub, Doordash, Postmates és az Uber.