A kínai Netpincér már többet ér, mint a legnépszerűbb keresőmotor

2019.06.26. 07:32

Megvan, melyik nagyvállalaté lehet Kína új sikertörténete: a Meituan Dianping vállalat ételházhozszállítási divízója már akkora piaci értékkel bír, mint az első számú kereső, a Baidu, azaz a kínai Google.

Kína három meghatározó technológiai cégére gyakran hivatkoznak BAT-ként, ami a Baidu, Alibaba és a Tencent nevek első betűiből álló szócska. Könnyen lehet azonban, hogy hamarosan cserélni kell valamelyik betűt abban, mert a Meituan Dianping nevű, 2010-ben alapított cég látványos erősödéssel szorongathatja meg az eddigi éllovasokat - írja a Quartz

A Meituan Dianping egyik ételfutárjaForrás: AFP/Imaginechina/Tian Duanlei

A pekingi székhelyű vállalat rövid idő alatt lett rendkívül sikeres, üzleti modelljében pedig nem törekszik kizárólagosságra. Online kereskedelmi oldalak felett éppúgy diszponál, mint kupongyűjtő alkalmazások felett, amelyekben a boltoktól kezdve a szórakozási lehetőségeken át, számos területen juthatnak kedvezőbb vásárlási lehetőségekhez a felhasználók.

A cégnek egyik legerősebb lába minden bizonnyal az ételházhozszállítás.

Itt helyi cégekkel együttműködve, nem egyszer azok portáljait megvásárolva folytatnak terjeszkedést azért, hogy szolgáltatásaikkal lefedjék a teljes élelmiszer-ellátási láncot, termeléstől a futáros kiszállításig. A 2018 szeptemberében a hongkongi tőzsdére lépett cégnek ez úgy tűnik, sikerül is.

A vállalat egyik mobilalkalmazásának indulóképernyőjeForrás: AFP/Imaginechina/Da Qing

Bár ebben a Baidu értékének csökkenése is szerepet játszott, május végére a Meituan piaci értéke átlépte a Kína keresőmotorja mögött álló cég értékét. Míg a Baidut 41 milliárd, addig a Meiutant 47 milliárd dolllárra taksálták.

A Meiutan mintegy 400 millió regisztrált felhasználóval rendelkezik Kínában, házhozszállítási és egyéb szolgáltatásaikhoz kapcsolódóan.

Több millió kereskedővel vannak szerződésben, akik platformajaikat használva szolgálják ki vevőiket.

Munkában az egyik futárForrás: AFP/Imaginechina/Song Weitao

Egyelőre korai lenne kijelenteni, hogy átrendeződés várható a kínai technológiai piac felső szegmenségében, ugyanakkor ennek lehetőségét sem lehet kizárni. Különösen azért nem, mert a hírek szerint a Google sem adta fel a kínai piacot, annak ellenére, hogy 2010 óta keresője tiltott az országban. Az amerikai óriás ugyanis a Tencenttel léphet együttműködésre egy cenzúrabarát Google-változat kifejlesztésében.