Egy diszkont légitársaság bíróságra citálja a Walmartot

2019.06.26. 19:15

Egy amerikai diszkont légitársaság úgy véli, a Walmart egyik szolgáltatásának neve oly mértékben hasonlít az övékéhez, amely alkalmas lehet a fogyasztók megtévesztésére.

A jetBlue nevű amerikai, diszkont modell szerint működő légitársaság azért nyújtott be keresetet, mert szerintük a Walmart jetBlack nevű szolgáltatásáról sokan azt hihetik, a repülős cégnek köze van ahhoz. Ez pedig zavaró lehet a vásárlói döntéseknél, és alkalmas lehet arra, hogy befolyásolja a cég eredményességét - állítják.

A jetBlue egyik gépeForrás: Wikipedia/Tony Hisgett

A Walmart jetBlack nevű, egyébként havidíja szolgáltatásának lényege, hogy a már regisztrált vásárlók akár egyszerű, szöveges üzenetben is leadhatják rendeléseiket a boltoknak. Ez különösen az állandóan időhiányban szenvedő, kisgyerekes anyukáknak jelent könnyebbséget és körükben népszerű, akiknek nincs idejük végigcsinálni a hosszadalmasabb online rendelési lehetőségeket. A Walmart egy startupot felkarolva indította útjára a szolgáltatást.

A légicégnek viszont nem csak a vélt névhasonlósággal van baja, hanem azzal is, hogy a Walmart védjegyvédettséget kért a "jet + színelnevezés" formulára is. A jetBlue keresetében azt jelzi, cégük 1999-es indulása óta használják ezt a nevet, és további kifogásuk lehet a Walmart gyakorlata ellen azért, mert másodlagos üzleti tevékenységként a légifuvarozás mellett utazási ajánlatokat, sőt, ruhákat és szuveníreket is kínálnak. A Walmart viszont károsíthatja üzletüket ezzel a névhasználattal.

A kiskereskedelmi óriásnál egyelőre annyit közöltek, tiszteletben tartják a szellemi jellegű jogokat, így a védjegyek kérdését, és készek a bíróságon tisztázni a helyzetet. A jetBlue ugyanakkor kártérítést is követel az eddigi állítólagos üzleti veszteségükért, de a bíróság bevonásával határoznák meg annak mértékét.