Piszkos trükkel bukott le a legnagyobb étel-házhozszállító vállalat

2019.07.01. 20:31

A New Food Economy jelentése alapján az amerikai GrubHub nevű étel-házhozszállítós oldal 23 ezer domain nevet vásárolt, majd az oldalakat átalakította úgy, hogy azok a a partneréttermek weboldalára hasonlítsanak. A tőzsdén jegyzet vállalat ezzel a trükkel próbálta meg elérni, hogy ne a partnerek honlapjain adják le a vevők a rendelést, hanem náluk, így a GrubHub begyűjthette a jutalékot.

Az amerikai GrubHub nagyjából a Netpincér amerikai megfelelője. Az oldalon a felhasználó különböző éttermekből rendelhet ételt, ezt pedig a GrubHub kiszállítja. Azonban néhány étterem attól függetlenül, hogy partnerként listázta magát a GrubHub felületén, meghagyta a saját honlapján is a rendelés lehetőségét.

illusztrációForrás: Cultura Creative/Alberto Bogo

Hiába a GrubHub partnere egy adott étterem, ha a felhasználó nem az alkalmazáson keresztül, hanem a hivatalos honlapon adja le a rendelést, a GrubHub nem kap jutalékot. Emiatt a cég 23 ezer domain nevet vásárolt meg, amelyek kísértetiesen hasonlítottak a partneréttermek honlapjának nevére.

A felületeket átalakították úgy, hogy gyakorlatilag nem lehetett különbséget tenni az igazi és a GrubHub által létrehozott oldalon. Az itt leadott rendelések, hiába gondolta úgy a felhasználó, hogy egyenesen az étteremből rendel, valójában a GrubHub-hoz futottak be.Több felhasználó azért választotta az éttermek honlapján leadott rendelés lehetőségét, mert ezzel is támogatni akarták a helyi vállalkozásokat, akik így elkerülhették a jutalék fizetését.

A GrubHub jelenleg az Egyesült Államok piacvezető ételszállítós vállalata, de az utóbbi időben többen is szorongatni kezték, köztük a DoorDash, vagy éppen az Uber Eats. A GrubHub 3 és 15 százalék közötti megbízási költséget számláz ki a partner éttermeknek. Az arány attól is függ, hogy az adott vendéglátó egység rendelkezik-e saját futárokkal, vagy sem.