Hamarosan Ázsia lesz a légi közlekedés központja

2019.07.04. 06:35

A párizsi légi bemutató már több mint egy évszázada a nemzetközi légiközlekedés fejlődését is előrevetíti. Manapság pedig sokkal több ember utazik repülővel, mint valaha. A Nemzetközi Légi Közlekedési Szövetség (IATA) kutatása szerint: a világ utasforgalma megduplázódik, 2037-re elérve a 8,2 milliárdot – írja a CNBC.

A légiközlekedés növekedésének majdnem felét Ázsia és a csendes óceáni térség adja. A régió virágzó gazdaságai pedig alapvető változásokat hoznak a globális légi forgalomban.

A szingapúri Changi repülőtérForrás: AFP/SINGAPORE PRESS HOLDINGS/Alphonsus Chern

A jelenlegi fejlődési ütem szerint a térségben évente további 2,35 milliárd ember fog utazni 2037-ig, elérve ezzel a 3,9 milliárd utast – míg Európában a légiközlekedést választók száma - ebben az időszakban - eléri majd az 1,9 milliárdot.

A növekedés mindenképpen jó hír a régió munkaerőpiacainak: a fellendülés új munkahelyeket teremt pilóták, technikusok, valamint a légi utaskísérők számára. A Boeing tanulmánya szerint 2037-re a repülőgép-technikusok iránti globális kereslet 622 ezerrel nő, a pilóták iránti kereslet pedig 635 ezerrel – ez akár a szakképzett munkaerő hiányát is okozhatja.

Az IATA becslése szerint a növekvő légiközlekedés világszerte 119 millió új munkahelyet hozhat létre a következő 20 évben.

IllusztrációForrás: Shutterstock

A Deloitte előrejelzése szerint a következő 20 évben az új repülőgépek rendelése 38 ezerrel nő, különösképpen az olyan ázsiai gyártók iránt ugrik majd meg a kereslet, mint a kínai Comac, amely hosszú távú utakra tervez gépeket, vagy a japán SpaceJet, amely regionális utazáshoz készít repülőket.

Ugyanakkor az utasszám emelkedése növekvő terhet ró a meglévő légi közlekedési infrastruktúrára: folyamatos beruházásokra lesz szükség annak biztosítására, hogy a repülőterek, az utak és a vasúti hálózatok megbirkózzanak az igényekkel.

IllusztrációForrás: AFP/2019 Getty Images/Kevin Hagen

A jövőbeni légiközlekedési ágazatnak modern, fenntartható repülőterekre van szüksége, és ebben pedig Ázsia élen jár. Pekingtől délre például egy új, hatalmas, a 21. századi igényeket kielégítő modern repülőtér épül. Ugyanakkor a Skytrax World Airport Awards nemrég összeállított listája szerint a tíz legjobb repülőtérből hét már Ázsiában található. A legjobb repülőtérnek a szingapúri Changi repteret választották – zsinórban hetedik alkalommal –, a második helyezett a tokiói Haneda, a harmadik pedig a Szöulban található Incheon repülőtér.

Az utasszám megemelkedéséből származó lehetséges gazdasági előnyök teljes kiaknázása érdekében

az ágazatnak további repülőtereket kell építenie és a meglévőket bővítenie, hogy lépést tudjon tartani az utazók számának növekedésével.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK