Megmutatjuk hivatalosan hány követőtől számít hírességnek

2019.07.04. 16:01

Az Advertising Standards Authority (ASA) szerint 30 ezer közösségi média követőn túl mondható el valakiről, hogy híres. Itthon is vannak bőven, akik rendelkeznek ekkora követőbázissal, de nagy általánosságban elmondható, hogy a hazai influencerek többsége nem közelíti meg ezt a határt és nem is fogja.

A határra akkor derült fény, amikor egy blogger anyuka megszegte az ASA szabályait azzal, hogy egy vény nélkül kapható gyógyszert reklámozott Instagram oldalán. Az ASA szabályzata tiltja, hogy hírességek vagy egészségügyi szakemberek gyógyszereket reklámozzanak.

A döntés azután született, hogy Sarah Willox Knott az ágyában fekve pózolt, mellette pedig jól látható helyen volt elhelyezve a reklámozott tabletta. A képleírásban olvasható volt, hogy Sarah éjjeli bagolyként tekint magára, ezek a tabletták pedig segítenek neki az elalvásban. Sarah a posztban feltüntette, hogy támogatott tartalomról van szó.

illusztrációForrás: Getty Images/Victoria's Secret/Pascal Le Segretain

Nem is ezzel volt a gond, hanem ebben az esetben a 32 ezer követőjével, hiszen ez a szám az ASA szerint híresség státuszba emeli a bloggert, vagyis nem reklámozhat ilyen készítményeket. Az ASA kiemelte, hogy Sarah négy éve bloggol, főleg gyereknevelés témában, és már több mint ezer szponzorált tartalmat osztott meg, ezekkel általában nincs is gond.

Most a helyzet azért változott, mert a 27 éves hölgy gyógyszert hirdetett követőinek.

Az ASA a tartalmat letiltotta, a megrendelő céget pedig tájékoztatta arról, hogy nem használhat influencereket és hírességeket a termékei reklámozásához.