Májusban 3 százalékkal nőtt az üzletek forgalma

grafikon, emelkedés
Erősödik az európai kiskereskedelem, némi egyenetlenséggel
Vágólapra másolva!
Májusban a kiskereskedelmi üzletek forgalma a nyers adat szerint 3 százalékkal, a naptárhatástól megtisztítva 2,6 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit - jelentette a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
Vágólapra másolva!

Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelmi üzletekben 1, a nem élelmiszer-kiskereskedelmi üzletekben 4,8, az üzemanyag-kiskereskedelemben 0,8 százalékkal emelkedett az értékesítés naptárhatástól megtisztított volumene.

2019 első öt hónapjában a forgalom a naptárhatástól megtisztított adatok szerint 5,8 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakában mért értéket.

Növekedtek az eladások az iparcikk jellegű vegyes (8%), valamint a gyógyszer-, gyógyászatitermék-, illatszer-üzletekben (2,7%). Az árucikkek széles körére kiterjedő, a kiskereskedelmi forgalomból 5,8 százalékkal részesedő csomagküldő és internetes kiskereskedelem volumene 38 százalékponttal emelkedett, folytatva az évek óta tartó bővülést.

Forrás: Pixabay

A most publikált adatok azt jelentik, hogy a 2015. évi átlaghoz képest 23,3, 2010-hez viszonyítva pedig 35,6 százalékkal magasabb a kiskereskedelmi üzletek forgalma.

- prognosztizálja Suppan Gergely, a Takarékbank vezető elemzője. A háztartások ugyanakkor nem csupán a kiskereskedelemben növelik fogyasztásukat, így a vendéglátás, belföldi turizmus, szabadidő, szórakozás, valamint egyéb szolgáltatások területén is jelentős növekedésre lehet számítani.

Suppan Gergely, a Takarékbank vezető elemzője Forrás: YouTube/GazdaságTV

Májusban - a nyers adatok szerint - 3 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom, ez alig több mint a fele az első öt hónapban elért 5,9 százalékos többletnek, azaz jelentősen lassult a bővülés üteme.

– értékeli a friss adatokat Németh Dávid, a K&H Bank vezető elemzője.

Németh Dávid, a K&H Bank vezető elemzője Forrás: YouTube/GazdaságTV

Németh Dávid elmondta:

Erre volt már korábban is példa: 2017 februárjában például mindössze 1,5 százalékos pluszt ért el a kiskereskedelem, ennek ellenére akkor éves átlagban jól szerepelt a szektor, és 5,7 százalékos növekedést ért el.