A Netflix összes titkára fény derült

Stranger Things, plakát a harmadik évadhoz
Vágólapra másolva!
Az elmúlt hetek Netflix reklámjai a saját gyártású Stranger Things sorozata körül forogtak: pólók, hamburgerek, üdítőitalok és cipők is a rajongásra építettek. Ugyanakkor a legnépszerűbb streaming csatorna nem rendelkezik valódi fogyasztó bázissal, ehelyett kiskereskedelmi partnerségekre támaszkodik – összegzi a CNBC.
Vágólapra másolva!

A Netflix kiskereskedelmi cégekkel – mint például a H&M, a Coca Cola vagy a Burger King – együttműködve dob piacra termékeket, de ezeknek sem az engedélyezéséért, sem az eladásokért nem kap pénzt – állítja a cég szóvivője. Ehelyett ezekkel a termékekkel a saját tartalmait reklámozza.

A Stranger Things harmadik évada július 4-én debütált. Forrás: Netflix

A cég fő bevételi forrását az előfizetők jelentik, azonban ha nem akar változtatni jelenlegi marketingstratégiáján, akkor három lehetősége van a jövőre nézve: az előfizetési díjak emelése, az előfizetők számának növelése, vagy a kiadások csökkentése.

Michael Pachter, a Wedbush elemzőjének becslése szerint a Netflixen látható tartalmaknak kevesebb, mint tíz százaléka a csatorna saját gyártású műsora. Ezért nincs tömeges marketingkampány az olyan műsoroknál, mint a Chilling Adventures of Sabrina, vagy az Orange is the New Black sorozatok. Az esetek nagy részében a cég különböző stúdióknak fizet, hogy azok műsorait a Netflix repertoárjában is megjeleníthesse. 2015-ben volt az első sorozat, amelyet teljes egészében a csatorna készített és így az a saját tulajdona.

Tavaly a cég több mint 12 milliárd dollárt költött tartalomvásárlására, engedélyeztetésére és előállítására

– idén ez a szám már eléri a 15 milliárd dollárt, miközben majdnem 2,9 milliárd dollárt költ marketingre. Miközben az idei várható bevétele 20,9 milliárd dollár lesz – a Refinitiv elemzői szerint.

Illusztráció Forrás: AFP/Anadolu Agency/Aytac Unal

A Netflixnek - saját bevallása szerint - idén sokkal több lesz a kiadása, mint a bevétele, de ezt követően a helyzet meg fog változni: ugyan a vállalat továbbra is sokat költ majd tartalmak vásárlására és előállítására, de az előfizetőszám növekedése, valamint a csomagdíjaknál várható áremelés csökkentheti a cég negatív cash-flowját.

2012 és 2016 között az előfizetők száma az Egyesült Államokban évente öt százalékkal nőtt, 2017-ben pedig tíz százalékkal, viszont 2018-ban csupán 3,6 százalékkal.

Az USA-n kívül pedig 81 millió előfizetője van.

A Netflix húsz legnézettebb műsorából hat eredeti tartalom, azonban ezekből csupán egyet birtokol a cég – állítja a Nielsen and Pachter. Miközben a rivális stúdiók és csatornák – Disney, WarnerMedia, NBC Universal – is saját streaming csatornát indítanak.

Ráadásul a streaming csatorna legnézettebb szériája, az Office nem lesz elérhető 2021-ben, mivel azt az NBC a saját csatornájára viszi át.

Reed Hastings, a Netflix alapítója. Forrás: AFP/Philippe Huguen

Ugyanakkor a Netflix kétszer annyit költ, mint az elmúlt években, annak érdekében, hogy kitűnjön az egyre több streaming csatorna közül.

A cég részvényei a csütörtöki záráskor 382,88 dolláron (110 ezer forint) álltak,

és az elemzők 73 százaléka véli úgy, hogy érdemes vásárolni belőlük, és 410,99 dollárig (118 ezer forint) fog emelkedni.