Óriási dologba fogott a Lidl, új fizetési mód jöhet

Lidl
A logo is pictured on a sign outside a Lidl supermarket store in London on September 26, 2016. - Aldi UK announced on Monday that it will invest Ł300 million ($389 million, 346 million euros) to revamp its stores over the next three years. Aldi and its German rival Lidl have boomed in Britain, grabbing market share from traditional supermarkets Asda, Morrison, Sainsbury's and Tesco, as customers tightened their belts to save cash. (Photo by Daniel Leal-Olivas / AFP)
Vágólapra másolva!
A Lidl német diszkontlánc már teszteli Spanyolországban saját mobilfizetési szolgáltatását, amely hasonlóan működik mint az Apple vagy Google már jól ismert szolgáltatásai - írja a Frankfurter Allgemeine Zeitung. Ha az áruházlánc széles körben bevezeti az újítást, azzal potenciálisan jól járhatnak a vásárlók és a cég is.
Vágólapra másolva!

A Lidl elképzelése szerint a vásárlók a jövőben a Lidl Pay alkalmazás segítségével, az abban eltárolt bankkártya adatok alapján, mobiltelefonjuk banki terminálhoz való érintésével fizethetnék ki vásárlásaik értékét az áruházak pénztárainál.

Illusztráció Forrás: AFP/Daniel Leal-Olivas

Ezzel a cég - ha egyelőre csak házon belül is - a két techóriás, az Apple és a Google mobilfizetési szolgáltatásaival konkurálna, de legalábbis erre a területre tenné be a lábát.

Annak, hogy a diszkontlánc - ha a kezdeti tapasztalatok biztatóak - saját mobilfizetési applikáció használatára venné rá vásárlóit, két előnye is lehet.

Egyrészt a cégnek kevesebbe kerülnének a tranzakciók, hiszen az azokért most felszámított díjak házon belül maradnának. Az applikáció integrálható lehet az áruházlánc most is elérhető, a bevásárlást segítő alkalmazásával. A fogyasztók vásárlási szokásainak, a rendszerből kinyerhető pénzügyi adatainak utólagos elemzésével pedig a cég akár egyedi ajánlatokat is küldhetne az alkalmazást használóknak, vagy exkluzív árkedvezményt kínálhatna nekik.