Óriási dologba fogott a Lidl, új fizetési mód jöhet

2019.07.09. 10:49

A Lidl német diszkontlánc már teszteli Spanyolországban saját mobilfizetési szolgáltatását, amely hasonlóan működik mint az Apple vagy Google már jól ismert szolgáltatásai - írja a Frankfurter Allgemeine Zeitung. Ha az áruházlánc széles körben bevezeti az újítást, azzal potenciálisan jól járhatnak a vásárlók és a cég is.

A Lidl elképzelése szerint a vásárlók a jövőben a Lidl Pay alkalmazás segítségével, az abban eltárolt bankkártya adatok alapján, mobiltelefonjuk banki terminálhoz való érintésével fizethetnék ki vásárlásaik értékét az áruházak pénztárainál.

IllusztrációForrás: AFP/Daniel Leal-Olivas

Ezzel a cég - ha egyelőre csak házon belül is - a két techóriás, az Apple és a Google mobilfizetési szolgáltatásaival konkurálna, de legalábbis erre a területre tenné be a lábát.

Annak, hogy a diszkontlánc - ha a kezdeti tapasztalatok biztatóak - saját mobilfizetési applikáció használatára venné rá vásárlóit, két előnye is lehet.

Egyrészt a cégnek kevesebbe kerülnének a tranzakciók, hiszen az azokért most felszámított díjak házon belül maradnának. Az applikáció integrálható lehet az áruházlánc most is elérhető, a bevásárlást segítő alkalmazásával. A fogyasztók vásárlási szokásainak, a rendszerből kinyerhető pénzügyi adatainak utólagos elemzésével pedig a cég akár egyedi ajánlatokat is küldhetne az alkalmazást használóknak, vagy exkluzív árkedvezményt kínálhatna nekik.