Riasztást adtak ki a világ legnagyobb utasszállító repülőire

2019.07.09. 15:28

Az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) azt javasolta, hogy repedésveszély miatt ultrahangos módszerekkel vizsgálják át a legrégebbi Airbus A380-as típusú repülőgépek szárnyait - számolt be a Les Echos című francia napilap.

A németországi székhelyű EASA július 5-én jelezte: úgy értesült, hogy több régi A380-as szárnyán repedésekre bukkantak. 

Az ügynökség rámutatott, hogy ha nem fedezik fel és javítják az ilyen típusú problémákat, az a szárnyak szerkezeti integritásának csökkenéséhez vezethet.

Az ügynökség a kockázat ellenére nem kötelezte az üzemeltetőket arra, hogy a vizsgálat elvégzéséig parkoltassák azt a 25 repülőgépet, amelyek szárnyai 15 évnél öregebbek. 

Világszerte összesen 234 Airbus A380-as van forgalomban. 
Az EASA közölte, hogy utasítását az ellenőrzések elvégzése után továbbiak követhetik.

Egy Airbus A380-as gép a Singapore Airlines flottájából PárizsbanForrás: AFP

A Toulouse-i székhelyű Airbus aláhúzta, hogy a jelenlegihez hasonló utasítások megszokottnak számítanak a légi közlekedésben, és azt mutatják, hogy jól működik a szabályozás folyamata.

"A légi közlekedés a legszigorúbban szabályozott szektorok egyike, és a biztonság mindennél fontosabb a repülésben" - tette hozzá a repülőgépgyártó vállalat. 

Nem ez volt az első alkalom, hogy probléma adódott a világ legnagyobb utasszállító repülőgépének számító A380-assal. 

Az EASA már 2012-ben is kérte, hogy vizsgálják át a típushoz tartozó közlekedési eszközöket, miután mikrorepedéseket találtak néhány superjumbo szárnyán. Az Airbus biztosított arról, hogy ezek a hibák nem jelentenek repülésbiztonsági gondot. A vállalat februárban közölte, hogy megrendelések híján leállítja az A380-asok gyártását.

A Der Spiegel című német folyóirat repülőgépenként legalább egymillió euróra (több mint 325 millió forintra) becsülte a vizsgálat és a javítás költségeit.