Az adatvédelem kiakadt, mert holland bankok a fizetések alapján reklámoztak

2019.07.10. 19:30

A holland bankoknak megtiltották, hogy felhasználják ügyfeleik fizetési adatait a személyre szabott direkt marketing céljából. A múlt hónapban a holland ING Bank jelezte: a tranzakciós adatok felhasználását tervezi, hogy ügyfelei számára relevánsabb e-maileket és szöveges üzeneteket küldjön.

A terv panaszokat váltott ki az adatvédelmi tanácsadóknál, és arra késztette a holland adatvédelmi hatóságot, hogy megkeresse a holland bankfelügyeletet, és világossá tegye, 

a bankok nem küldhetnek személyre szabott ajánlatokat a fizetési információk alapján.

A hatóság igazgatósági tagja, Katja Mur szerint a fizetési adatok teljes képet adnak valakinek az életéről: mire költi a pénzét, milyen szervezetekkel tartja a kapcsolatot, milyen szokások szerint fizet. Ezért a holland adatvédelmi hatóság fontosnak tartja, hogy felhívja a bankszektor figyelmét az adatvédelmi szabályokra.

A holland adatvédelmi hatóság szerint a bankok nem használhatják fel célzott marketing üzenetek küldésére ügyfeleik fizetési adataitForrás:Shutterstock

A hatóság szerint azonban nem csak az ING, hanem más bankok is végeznek hasonló tevékenységet. A Newspaper de Volkskrant nevű lap az

ABN Amro-t, a Rabobankot és a De Volksbankot azonosította potenciális szabálysértőként.

Az ABN Amro azóta elismerte a fizetési adatok felhasználását, és ideiglenesen leállította a gyakorlatot még mielőtt találkoztak volna az adatvédelmi hatóság embereivel. A bank közölte, szeretnének konzultálni az adatvédelmi hatósággal annak tisztázása érdekében, hogy miként is kell értelmezni a kérelmüket.

Az ABN-Amro azonban ragaszkodik ahhoz, hogy csak akkor küldjön üzeneteket, ha úgy véli, hogy azok relevánsak az ügyfelek számára. Így például csak azok kapnának emlékeztetőt arról, hogy plusz befizetésekkel is törleszthetik jelzáloghitelüket, akiknek tényleg van ilyen hitelkonstrukciójuk.

Forrás: Finextra.com