Egyre jobban pörögnek a bútor webáruházak

2019.07.22. 09:33

Az e-kereskedelem forgalmát tekintve évről-évre fejlődik, és ezzel párhuzamosan egy kicsit át is alakul. 2017-től kezdve a hagyományosan erős termékcsoportok mellett egyre több lakberendezési cikk és bútor talál gazdára a webshopokban. Olyannyira, hogy ez lett az ötödik legnépszerűbb termékkategória a számítástechnika, szórakoztató elektronika, ruházat, és játékok után.

Forrás: pixabay.com

Éppen ezért egyre több és több vásárló számára lehet hasznos a következő online bútorvásárlási útmutató, mely a DODO HOME bútor webáruház tapasztalatain alapul.

A bútorvásárlás, ha nem is egy életre, de hosszú időre szól. A vásárlók hosszú időre elkötelezik magukat bútoraik mellett és osztják meg velük otthonukat, ezért fontos, hogy jól válasszanak bútor webáruházat is.

Miért rendeljünk bútort a netről?
Vagy miért ne? Egy bútor webáruházban nincs a vásárló előtt a termék úgy mint egy bemutatóteremben. Nem lehet beleülni, megfogni, kipróbálni. Ez vitathatatlan hátrány, amivel teljes mértékben tisztában vannak a bútor webshopok tulajdonosai is. Olyannyira, hogy ha talpon akarnak maradni, akkor bizony kompenzálniuk kell ezeket a hátrányokat.

Hogyan teszik ezt?

Óriási bútorválasztékkal
Egy bemutatóterembe bajosan fér be akárcsak egy közepes bútor webáruház kínálata is. Mivel a bútorok a webshopban nem foglalnak helyet, ezért a kínálat szinte végtelen - legalábbis nincsenek fizikai korlátai. A nagyobb kínálatból pedig sokkal nagyobb eséllyel találják meg a vásárlók álmaik bútorát.

Nincs nyomás
Mindenkivel előfordult már, hogy bement egy üzletbe és hosszas keresgélés után végül kompromisszumot kötött, csak azért, hogy végre vége legyen a vásárlásnak. Sokan vannak ezzel így, ráadásul a nagyobb áruházák tudatosan építenek is erre például a termékek elhelyezésénél. Online vásárlásnál nem szorít az idő, és egy felugró ablak - amit persze mindenki utál - még mindig nem annyira idegesítő, mint egy rámenős értékesítő.

Jobb ár
A neten, a gép előtt ülve pillanatok alatt összehasonlíthatóak az egyes webáruházban kínált árak. Sokkal gyorsabban, mint üzletről-üzletre járva. Ezért a bútor webáruházak rákényszerülnek arra, hogy fél szemüket a versenytársak árain tartsák és versenyezzenek velük a vevőért.

Nincs cipekedés
Az esetek többségében a kiszállítás a szolgáltatás része (ingyenesen, vagy jelképes összegért). Így nem csak a vásárlás válik kényelmesebbé, de nem is kell görnyedni az olykor igen súlyos bútorok alatt.

Elállási jog
Online vásárlásnál számos törvény védi a fogyasztókat, ezek közül is a legfontosabb a 14 napos elállási jog, mely lehetőséget kínál arra, hogy visszaküldjék a terméket indoklás nélkül. Ez esetben pedig visszajár a vételár. Így nyugodtan és alaposan meg lehet vizsgálni a vásárolt bútort, amennyire még személyes vásárlás esetén sincs lehetőség..

Hogyan válasszunk bútor webáruházat?
Ha megvan a kívánt bútor, már csak webáruházat kell keresni, jobb esetben ugyanis több helyen kaphatóak hasonló darabok.

Ügyfélszolgálat
Egy magára valamit is adó bútor webáruház nem csak a cégadatokat teszi megtalálhatóvá, hanem ügyfélszolgálatának elérhetőségeit is. Érdemes tesztelni a rendelés előtt. Akár egy chatbot, akár egy telefonszám áll rendelkezésedre, messzemenő következtetéseket lehet levonni, abból, hogyan reagálnak. Ha már az érdeklődőt is megbecsülik, akkor szinte biztos, hogy a vásárlókkal is úgy bánnak. Ha nem? Akkor lehet hogy érdemes máshol is körülnézni.

Fotók, termékinformációk
Mivel egy bútor webshopban csak a monitoron keresztül találkozunk, ezért kénytelenek vagyunk a közvetett információkra hagyatkozni. Érdemes alaposan elolvasni a termékek leírását. Ha nem tartalmaznak elég adatot méretre anyagra... stb. vonatkozóan, vagy nem magyarul szerepelnek akkor bizony, ideje továbbállni. Intő jel lehet még a rossz helyesírás, vagy a magyartalan tükörfordítás a termékek leírásánál.

Ha csak egy-két képet található a bútorról és csak egy szögből vagy szemcsés, amatőr fotókon mutatják be, érdemes igényesebb boltot választani. Egy profi, minőségi bútor webshop több oldalról is megmutatja termékeit.

Értékelések, vélemények
Érdemes az ránézni más vásárlók véleményére a webáruházról. Ezt legtöbb esetben a Facabookon, vagy más közösségi oldalakon könnyen megtalálható. Ha csak 1-2 darab értékelés van, de a bolt 10 éve működik, az gyanús. Ha pedig minden tökéletes, az is. Ha csak 5*-os értékelések vannak, akkor elképzelhető, hogy a vélemények nem vásárlóktól származnak.

Útmutató a bútorvásárláshoz

A cikk alapjául a DODO HOME részletes bútorvásárlási útmutatója szolgált, melyben további válaszok találhatóak minden bútorvásárlással kapcsolatban szóba jöhető kérdésre.