Anyátlanná válhat a Magnum

2019.07.28. 12:03

Drasztikus lépésre szánhatja rá magát az Unilever a Guardian beszámolója szerint: a vállalat ugyanis a jövőben megszabadulna azoktól a márkáitól, melyek nem fenntartható módon működnek, illetve nincs társadalmi vagy környezetvédelmi szempontból hasznosnak tekintett céljuk. A vállalat állítólag még az igazán sikeres brandjeit is hajlandó eladni, ha nem teljesülnek az elvárások.

Már nem elég, hogy a hétköznapi fogyasztási cikkek gyártói azt ígérjék, egy új mosószertől fehérebb lesz a póló, ragyogóbb fényű a haj, mert a vásárlók olyan márkák termékeit szeretnék megvásárolni, amelyek rendelkeznek valamilyen mögöttes célkitűzéssel - ezt Alan Jope, az Unilever vezérigazgatója fejtette ki annak kapcsán, hogy a vállalat kész megszabadulni akár azoktól a bejáratott brandektől is, melyek nem bírnak ilyen "mögöttes céllal."

Megválhat az ismert márkától az Unilever?Forrás: AFP/Getty Images/Michael Loccisano

Az Unilevernél felgyorsultak azok a törekvések, melyek több mint 400 márkájuk fenntartható modell szerinti átalakítását tűzték ki célul, köztük az olyan, a briteknél nagyon népszerű márkáét is, mint a Marmite, vagy a Magyarországon is kedvelt Magnum.

A cég vezérigazgatója azt mondja, meg kell találniuk a módját annak, hogyan járulhatnak hozzá ezek a brandek a társadalom illetve a bolygó jobbá tételéhez.

Ez pedig nagyon komoly célkitűzésnek tűnik. A vezető elmondta: ugyan nem szabnak szigorú ütemtervet, de a jövőben akár a legjövedelmezőbb termékeiktől vagy akár egész termékkategóriáktól is megválnak, ha ez az elgondolás nem teljesül valamelyiknél.

A vállalatnál azt is kifejtették, jelenleg 28 nagy márkájuk van - például a Dove, a Hellmann's és a Sunsilk -, melyeknél teljesültek a fenntarthatósági célok, és ezek sokkal gyorsabb ütemben nőnek, mint a többi márka. Ezek adták a csoport tavalyi évben elért, 51 milliárd eurós bevételének (kb. 16 ezer milliárd forint) több mint felét.

IllusztrációForrás: Origo

Az Unilever azt is közölte, vizsgálják, milyen módon tudnának megoldást találni az egyszer használatos műanyagok problémájára, például a Cif márkanév alatti tisztítószerek utántöltésére.

A fenntarhatósággal és a társadalmi célokkal foglalkozó bejelentés azután jött, hogy a vállalat közzétette számait az év első hat hónapjáról.

Eszerint az első féléves adózás előtti eredmény 4,6 milliárd euró volt, ami elmarad a várt 5 milliárdtól.

Az elmaradásnak az az oka, hogy a második negyedév elején a vártnál gyengébben alakult az értékesítés, például a jégkrémek eladásai. Az azóta beköszöntő európai rekordmeleg azonban robbanásszerű keresletnövekedést hozott a cég legtöbb márkájánál, például a Cornettónál is.