Ön aludna bérelt ágyneműben, ha ezzel a környezetet védené?

2019.07.30. 08:04

Számos ismert márka – például az Ikea, a H&M, vagy a West Elm – döntött úgy, hogy termékeire bérlési lehetőséget vezet be a hulladék csökkentésének érdekében, valamint a fenntarthatóság jegyében – írja a Sustainable Brands.

Évente 9,5 millió tonna textilhulladék keletkezik csak az Egyesült Államokban. Ennek csökkentésére a West Elm is bérleti partnerprogramot indított az otthoni textíliák körében. De vajon a vásárlás helyett tényleg a bérlés lehet a jobb megoldás?

Coyuchi textíliákForrás: Coyuchi

A textíliák bérlése ugyan segíthet abban, hogy a termék életciklusát maximálisan kihasználják, ugyanakkor pont a bérlés következtében azok jobban kopnak, és így hamarabb kerülhetnek a hulladéklerakókba.

Ahhoz, hogy a textilbérlés igazán fenntartható legyen, egy zárt láncot kell létrehozni, vagyis a tervezéstől az elhasználódásig, majd újra vissza a tervezésbe.

A Coyuchi az első cég, ami ezt a zárt láncú textilprogramot használja.

Coyuchi ágyneműForrás: Coyuchi

Az előfizetői program keretében a vásárlók 6, 12 vagy 24 hónapos ciklusban friss és organikus ágyneműt és törülközőt küld az előfizetőknek havi öt dollárért (kb. 1500 forint). Amint az új textíliák megérkeztek, a régieket vissza lehet küldeni a cégnek, ráadásul ugyanabban a csomagolásban. Ezután a cég partnere, a The Renewal Workshop megpróbálja megújítani, felújítani, vagy újrahasznosítani ezeket a textíliákat – például táskák, kiegészítők vagy akár ruhák is készülnek ezekből.

Az alacsony havi díjaink mellett a felújított ágyneműk speciális csomagolással és címkével eladásra kerülnek a Point Reyes Station áruházaiban kedvezményes áron.

Bár a cég textil-újrahasznosítási programja még nem teljes, a folyamat fejlődik, és a Coyuchi a száz százalékos újrahasznosítást kívánja elérni.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK: