A konzolok háborúja: a PlayStation, az Xbox vagy a Switch a nyerő?

2019.07.30. 23:17

Új mérföldkövet ért el a Sony PlayStation konzolja, derült ki a vállalat legfrissebb jelentéséből. A cég immáron átlépte a 100 millió eladott darabszámot, de összességében visszaesett a kereslet a játékkonzol iránt. Hasonló problémákkal küzd az Xbox, mivel úgy tűnik rajongóik már az új generációra spórolnak. Ezzel szemben a Nintendo Switch eladásai 13 százalékkal nőttek az előző év azonos időszakához képest.

A Nintendo legfrissebb jelentése szerint, már 36,87 millió eladott Switch készüléknél járnak. Idén az április és június közötti időszakban 2,13 millió új konzolt értékesítettek, ez pedig 13 százalékos növekedés az előző év azonos időszakéhoz mérve. Augusztusban ráadásul jön a Switch feljavított változata, amely akkumulátora hosszabb idei fogja bírni töltés nélkül, így a Nintendo pozitívan tekint a jövőbe.

A vállalat jelentéséből szintén kiderült, hogy a Nintendo az április-júniusi negyedévben az előző évinél 2,4 százalékkal magasabb, 172,11 milliárd jenes értékesítési árbevétel mellett 27,43 milliárd jen működési eredményt ért el, ez viszont 10,2 százalékkal alacsonyabbat az előző évinél.

illusztrációForrás: Jéshoots / Pexels

A PlayStation a héten átlépte a 100 milliós határt, számolt be róla a Sony. Az előző negyedévben 3,2 millió egységet adott el a PlayStation 4-ből a vállalat, ezzel a Sony konzola érte el a leggyorsabban a 100 milliót. Korábban a PlayStation 2 és a Nintendo Wii-nek is sikerült ez, de a PlayStation 4-nek csupán 5 évre és 7 hónapra volt szüksége.

Az eladások viszont lassultak az utóbbi időben, ebben pedig nagy szerepe van annak is, hogy hamarosan érkezik a játékkonzolok új generációja, így a vásárlók inkább kivárnak.

A cég jelentéséből kiderült, hogy az április-júniusi negyedévben 1,93 ezer milliárd jen, az egy évvel korábbinál 1,4 százalékkal alacsonyabb értékesítési árbevétel mellett 18,4 százalékkal magasabb, 230,93 milliárd jen működési eredményt értek el. A konszern nettó nyeresége viszont 32,8 százalékkal 152,12 milliárd jenre csökkent.

A Nintendo SwitchForrás: langer hans / XDA Developers

A működési eredmény javulását az okostelefonokban alkalmazott képszenzorok élénk keresletére vezeti vissza a Sony. Az üzletág forgalma éves bázison 70 százalékkal szökött fel a negyedév folyamán.

Akárcsak a PlayStation, az Xbox is hasonló problémákkal küzd. A Microsoft nemrég bejelentette, hogy 2020 karácsonyán érkezik az új generációs játékkonzol a boltok polcaira, ezért sokan feltehetően már megvárják a jövő évet a konzolvásárlássál, ami befolyással lehet a vállalat második féléves eredményességére.

A Microsoft jelentése szerint a videojáték részleg 233 millió dollárral kevesebb bevételt termelt, mint az előző év azonos időszakában. A veszteség betudható annak is, hogy csillapodni látszik a Fortnite láz. Ugyan a játék ingyenes, de a mikrotranzakciók után a Microsoft 30 százalékos részesedést kap, így ez riási bevételi forrást jelent a cégnek. Pozitívum viszont, hogy 65 millióra nőtt az Xbox LIVE szolgáltatás előfizetőinek száma, ez pedig új rekord a vállalatnál.