Megvan az engedély a világ első, járművezető nélküli parkolására

Daimler und Bosch präsentieren erstmalig fahrerloses Parken in China

Daimler and Bosch jointly premiere  Automated Valet Parking in China Pressemitteilungen nach Jahren Standorte Daimler Global MediaSite International China Business News Unternehmen Fahr
A sofőr egy mobiltelefonnal indítja az autót önvezető módon parkolni, és ugyanígy hívja vissza, amikor befejezi a parkolást
Vágólapra másolva!
A teljesen automatizált, sofőr nélküli, azaz önvezető parkolási funkciót jóváhagyták a német hatóságok, s ezzel megszületett az automata őrzött parkolás első engedélye a világon. A rendszer napi használatban lesz a stuttgarti Mercedes-Benz Múzeum parkolójában. A Bosch adja az infrastruktúrát, a Daimler pedig a jármű technológiát.
Vágólapra másolva!

A Bosch és a Daimler fontos mérföldkövet ért el az automatizált vezetés felé vezető úton: a két vállalat megkapta a baden-württembergi illetékes hatóságok jóváhagyását a stuttgarti Mercedes-Benz Múzeum parkolóházában kialakított automatizált parkolórendszerhez. Az automata őrzött parkoló szolgáltatás okostelefon-alkalmazáson keresztül érhető el, és nincs szükség sofőrre a rendszer működéséhez.

Ez teszi a parkolót a világ első teljesen automatizált, sofőr nélküli (SAE 41-es szintű) nyilvános parkolójává mindennapi használat céljára.

„A sofőr nélküli vezetés és a parkolás fontos építőelemei a holnap mobilitásának. Az automatizált parkolórendszer megmutatja, hogy milyen messzire haladtunk már előre ezen az úton" - nyilatkozta dr. Markus Heyn, a Robert Bosch GmbH igazgatóságának tagja. Dr. Michael Hafner, a Daimler AG hajtástechnológiájának és automatizált vezetésének vezetője szerint a német hatóságok engedélye precedenst teremt a további hasonló jóváhagyásokra a világ bármely táján.

Az automata parkolás bemutatása egy ábrán Forrás: Bosch-presse.de

Mivel hivatalosan még nem hagyták jóvá az automatikus (sofőr nélküli) vezetést, a helyi hatóságok - a stuttgarti regionális közigazgatási hatóság és a Baden-Württemberg tartomány közlekedési minisztériuma - a német műszaki ellenőrök szakértőivel együtt felügyelték a projektet.

Az eredmény egy átfogó biztonsági koncepció lett, megfelelő tesztelési és jóváhagyási kritériumokkal, amelyek ezen a kísérleti projekten kívül is alkalmazhatók.

A koncepcióban a fejlesztők meghatározták, hogy a járművezetés nélküli jármű miként érzékelje a gyalogosokat és más autókat az útjában, és biztonságosan megálljon, amint akadályba ütközik.

Biztonsági kommunikációt létesítettek az összes rendszerkomponens között, továbbá biztonsági lépéseket tettek a parkolási manőver megbízható lebonyolítása érdekében.

A rendszer reklámja szerint

Miután a sofőr elhagyta a parkolóházat, az autó elnavigál egy kijelölt helyre és leparkol. Az autó vezetőjének dolga végeztével később pontosan ugyanígy tér hozzá vissza a gépjármű.

A folyamat a Bosch által biztosított intelligens parkolóház-infrastruktúrán és a Mercedes-Benz autótechnika közötti együttműködésen alapul. A parkolóban lévő Bosch érzékelők figyelik a vezetési folyosót és annak környékét, továbbá megadják a jármű vezetéséhez szükséges információkat. Az autóban lévő technológia az infrastruktúrán át kapott parancsokat vezetési manőverekké alakítja. Az autók akár fel vagy le is hajthatnak az emeletek között a parkolóban. Ha az infrastruktúra érzékelői akadályt észlelnek, a jármű azonnal megáll.

A sofőr egy mobiltelefonnal indítja az autót önvezető módon parkolni, és ugyanígy hívja vissza, amikor befejezi a parkolást Forrás: Bosch-presse.de

A Bosch és a Daimler 2015-ben kezdte meg a teljesen automatizált sofőr nélküli parkolás kifejlesztését. 2017 nyarán a stuttgarti Mercedes-Benz Múzeum parkolóházában telepített kísérleti megoldásuk fontos mérföldkövet ért el: az automata őrzött parkolást valós körülmények között, sofőrökkel és azok nélkül először mutatták be a nagyközönségnek. Ezt a bemutatót egy intenzív tesztelés és további fejlesztési szakasz követte. 2018-tól kezdve a múzeumi látogatók szakképzett biztonsági személyzet kíséretében próbálhatták ki a parkolási szolgáltatást, és oszthatták meg tapasztalataikat.

A kísérleti projekt része a járművek világítási rendszerének tesztelése volt.

A türkiz világítás azt jelzi, hogy a jármű automatizált vezetési módban van, és így tájékoztatja a járókelőket és más úthasználókat, hogy a jármű magától közlekedik.

A hatóságok mostani, végleges jóváhagyása egy újabb mérföldkő a Bosch és a Daimler számára, hiszen a cégek, továbbá a múzeum látogatói, vagy az automatizált parkoló iránt érdeklődők mostantól a napi működés során tapasztalhatják meg az innovatív őrzött parkoló működését és annak tapasztalatait a Mercedes-Benz Múzeum parkolójában, méghozzá biztonsági vezető további felügyelete nélkül.

Forrás: Bosch-presse.de