Folytatódik a dinnyebotrány: az olcsóság sosem egyenlő a minőséggel

dinnye görögdinnye
Vágólapra másolva!
A Magyar Dinnyetermelők Egyesülete is kifejtette a véleményét a Lidl által hihetetlenül olcsón kínált görögdinnye körül kibontakozott vitában. Az Origónak küldött közleményük szerint a dinnyepiaci helyzet jelenleg nem indokolja a felelőtlen áruházi akciókat. A Lidl Magyarország e heti árletörő akciója kapcsán több hírportálnak adott válaszára reagálva az egyesület határozottan cáfolja, hogy a termelők érdeke az akciózás.
Vágólapra másolva!

A nagy dinnyetermő körzetek közül jelenleg a békési térségben a vége felé tart a dinnye betakarítása. Baranyában, a Tolna-Fejér térségi és a Heves-Jászsági körzetekben folyamatos az ellátás. A legnagyobb termőterülettel rendelkező szabolcsi körzetben pedig a friss, minőségi dinnye a napokban indult el nagyobb mennyiségben, amely készletekkel a tervek szerint egészen szeptember közepéig biztosítani tudja a magyar dinnye a belföldi és export piaci igényeket.

Az egyesület határozott álláspontja, hogy

jelen akciózáshoz csupán felvásárlói érdekek fűződnek, ami nem fedi le sem a termelői véleményeket, sem az ágazat pillanatnyi helyzetét.

Nem tisztességes egyes felvásárlói érdekek mellett olyan piaci döntést – árletörő akciózást – választani, amivel elindítanak egy lavinát, ezzel nehéz anyagi helyzetbe hozva a termelőket. Mindez ugyanis az egész ország dinnyepiacát és a jövőbeni termelést veszélyezteti, ami a termelőket és a fogyasztókat is megkárosítja. A termelők és a szakmai szervezetek évek óta tiltakoznak az efféle felelőtlen "multi" magatartás ellen.

Forrás: Dinnyefarm.hu

Az egyesület véleménye megegyezik a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara sajtóközleményében kiadottal, miszerint

az áruházlánc gyakorlatilag marketingeszköznek használja ezt a minőséginek hirdetett dinnyét, hogy becsalogassa a vásárlókat.

A magyar dinnye az utóbbi években az ilyen és ehhez hasonló hazai kereskedelmi gyakorlat következtében rengeteget veszített a pozitív megítéléséből. Felvásárlók telepedtek meg a nagyobb termőkörzetekben, akik nagy haszon reményében alacsony árakkal stresszelik a termelőket.

A termelők – csökkentve a veszteségüket, adósságaikat – kényszerből belemennek a „szabadpiaci kereskedelmi játékokba",

a felvásárlók pedig a hatalmas árrésből felépített infrastruktúrájuk segítségével beékelődtek a hazai áruházak és a termelők közé. A felvásárlói beszállítás eredménye a ma a pultokon található dinnye, amit a Lidl szlogenje alapján „minden jó"-nak nevezünk.

Mindazonáltal fontosnak tartják a szakmai együttműködést, ezért a Magyar Dinnyetermelők Egyesülete ezúton felajánlja a Lidl Magyaroszágnak, hogy ha valóban a magyar dinnyetermelők partnere kíván lenni, a közreműködésünkkel egyeztessen a termelőkkel.