Meglepő startupokkal dolgozik együtt az IKEA

FRANCE OUTSIDE GOODS DISTRIBUTION COMMERCE SHOP CONSUMMER ILE DE FRANCE HORIZONTAL SHOPS CONSUMMERS PARIS 75 ONLYFRANCE EXTERIOR STORE WESTERN EUROPE EUROPE MEUBLE EU IKEA SERGE ATTAL
Az IKEA egy rövidítés. Az IK az alapító monogramja (Ingvar Kamprad), az EA pedig a régiók rövidítése, ahol felnőtt (Elmtaryd és Agunnaryd).
Vágólapra másolva!
Az IKEA tavaly novemberben jelentette be IKEA Bootcamp startup programjának második fordulóját. A program célja akár 20, növekedési szakaszban lévő vállalkozás felkarolása. A világkörüli turné és a pályázati felhívás hatására 62 országból több mint 1100 pályázat született, amelyből márciusban 18 induló vállalkozást választottak ki. Az IKEA nemrég, a Bootcamp Demo Napon bemutatta a startupok alkotásait és azok termékeit, szolgáltatásait.
Vágólapra másolva!

Az IKEA Bootcamp célja, hogy olyan induló vállalkozásokat találjanak, amelyek nemcsak egyetértenek az IKEA jövőképével, de három nagy kihívás megoldásában is közre tudnak működni:

megfizethető legyen sok ember számára, kapcsolatban álljon az emberekkel és hozzáférhető legyen az egész világon, továbbá pozitív hatást gyakoroljon a bolygóra, az emberekre és a társadalomra.

Az IKEA egyik startupja az áruházban történő jobb eligazodást, a termékek könnyebb megtalálását segíti Forrás: ONLY FRANCE/SERGE ATTAL/ ONLYFRANCE.FR/Serge Attal

Az IKEA Bootcamp program startup vállalkozásai az alábbiak:

Bumblebee Spaces (Egyesült Államok)
A Bumblebee Spaces robotikát, AI-t és gépi tanulást használ, amellyel az otthoni tevékenységek megszervezését segíti.

Liquiproof LABS (Egyesült Királyság)
A Liquiproof LABS fenntartható tisztítási és ápolási megoldásokat kínál a természettudomány felhasználásával, hogy hosszabb élettartamot biztosítson a textilanyagoknak, meghosszabbítva az újszerű állapotukat.

Flow Loop (Dánia)
A Flow Loop intelligens és fenntartható zuhanyozási megoldásokat kínál minden fürdőszobához, amellyel akár 70 százaléknyi víz (és 65 százalék energia) takarítható meg. A startup megoldása újrahasznosítja és tisztítja a zuhanyvizet, így csökkentve az energia- és vízköltségeket. A megoldás nagy hatással lesz a háztartások teljes víz- és energiafogyasztására, mivel a zuhanyozás a legnagyobb vízfogyasztási tevékenység az otthonunkban.

Streem (Egyesült Államok)
A szakvélemények kialakítását segíti a valós idejű kommunikáció és fejlett technikák, például mesterséges intelligencia és gépi tanulás segítségével.

Adlede (Svédország)
Sikeresebb, relevánsabb és cookie-mentes hirdetéseket hoz létre a gépi tanulás által támogatott elemzés révén. Az Adlede megkeresi a digitális kiadókat, hogy releváns cikkeket találjanak a hirdetések elhelyezéséhez. Ily módon a hirdetők a megfelelő hirdetéssel több célcsoportot érnek el, az ügyfelek pedig számukra releváns információkat és hirdetéseket kapnak. A megoldás már működik néhány IKEA piacon.

IOVIA (Kanada)
Az IOVIA bevált gyakorlati módszereket és szabadalmaztatott platformokat kínál a leghűségesebb és legaktívabb márkák rajongóinak ösztönzéséhez és új értékek létrehozásához.

Freemi (Dánia)
A Freemi egy „szabadgazdaság" piacot fejleszt ki, hogy segítse az embereket a hulladék csökkentésében és a termékek élettartamának meghosszabbításában. A Freemi sokkal kényelmesebbé teszi az eladást, mint a kidobást, lehetővé téve a mindennapi élet körkörösségét sok ember számára. Az IKEA már teszteli, hogy a termékeknek második élettartama legyen, anélkül, hogy hulladéklerakókba kerülnének.

Jido Maps (Egyesült Államok)
A Jido számítógépes látás és kibővített valóság segítségével intuitívabbá és interaktívabbá teszi a világot. Az IKEA Bootcamp során a Jido és az IKEA digitális rendszert fejlesztettek ki a vásárlók számára, hogy könnyen megtalálják, amit keresnek az üzletekben.

GIAB (Svédország)
A GIAB az üzleti modellek és folyamatok fejlesztésén dolgozik, amelyek körforgásos gazdaságon alapulnak, és a hulladéknak tekinthető gazdasági szempontból értékes erőforrássá alakulnak. A GIAB és az IKEA a bútorok körforgásos és jövedelmező módon történő felújítását és az újrafelhasználás gyakorlati módszereit teszteli.

Beam Impact (Egyesült Államok)
A Beam az első és egyetlen megoldásnak hirdeti magát, amely érték-alapú ügyfélkapcsolatot épít, a megszokott tranzakciós, vagy kedvezményvezérelt helyett. A Beam segít a kiskereskedelmi márkák elérésében a fiatal ügyfeleknek, felhatalmazva a felhasználókat arra, hogy vásárlásuk egy részét partneri márkáknál adományozzák.

The Syrup Company (Dánia)
A Syrup a leggazdaságosabban felhasználható, természetes alapanyagokból készült, minőségi ökológiai minősítésű italokat készíti.Három egyedi ízt hoztak létre az IKEA-val közösen.

Kaffeform (Németország)
A Kaffeeform újrahasznosított kávéőrleményből és biopolimerekből állít elő termékeket. Összegyűjtik a kávéhulladékot, és olyan anyaggá alakítják, amely felhasználható termékek előállítására.

Laesk (Dánia)
A Laesk a szokásos szénsavval ellentétben az erjesztést használja kulcsként az aromák feloldásához és a cukor csökkentéséhez. Az eredmény egy összetett üdítőital, alacsony cukortartalommal. Az IKEA-val a Laesk megteremtette a megfizethető árú kombucha-ot is.

Korábban 18 startup csatlakozott a programhoz, amelyből 13 vett részt az IKEA Bootcamp Demo Napján. A másik öt vállalkozás esetében az IKEA és a startupok úgy döntöttek, hogy az IKEA Bootcamp programon kívül folytatják a munkát, mivel az ütemterveik nem egyeztethetők össze az IKEA Bootcamp program ütemtervével.

Forrás: Ikea.com