Mutatjuk, mi az, ami nélkül szeptembertől nem tud online vásárolni!

Food shopping online FIN Angebot Auswahl Bildschirm Branche COMPUTER E-COMMERCE Einkauf Einkaufswagen Freizeit Handel Handelsplatz INTERNET Internetshop webshop LEH Laptop Lebensmittel Lebensmitteleinzelhandel Lebensmittelhandel Lifestyle Monitor Not
Miniature shopping cart with food packaging and laptop as a symbol for online shopping.
Vágólapra másolva!
Szeptembertől kötelező lesz a biztonsági kód használata az online vásárlásoknál.
Vágólapra másolva!

Az internetes vásárlásokkal elkövetett csalások megakadályozásáért szeptember 14-től kötelező lesz a biztonsági kód használata az online vásárlásoknál az Európai Unión belül - adott tájékoztatást Rajnai Zoltán, Magyarország kiberkoordinátora, hozzátéve, globális szinten az internetes vásárlásokkal elkövetett csalások értéke ezer milliárd dollárokban mérhető.

Az online vásárlás menete nem fog változni, azzal a megkötéssel, hogy átutalás előtt a bankon keresztül SMS-ben egy digitális biztonsági kód érkezik majd a vásárlónak, amit megadva fejezheti be a rendelést

- magyarázta Rajnai Zoltán.

Illusztráció Forrás: Picture-Alliance/AFP/Verwendung weltweit, usage worldwide/Klaus Ohlenschläger

Ahogy az Origo nemrégiben megírta, hazánkban is egyre kedveltebb az online vásárlás. Ma már a rendszeresen internetező magyarok 94 százaléka szokott online beszerezni árucikkeket – ez derült ki az eNET Internetkutató friss kutatásából, amely az OTP Mobil megbízásából készült. Az interneten vásárlók között többségben vannak a készpénzmentes fizetési módokat preferálók, ám az online vásárlás biztonságosságában saját felelősségét még csak kevés felhasználó látja. A válaszadóknak mégis csupán ötöde véli úgy, hogy nekik is van felelősségük a biztonságos online fizetésben.

A többség kizárólag a fizetési szolgáltató, illetve a webáruház feladatának és felelősségének tartja a biztonság garantálását.

Ez az arány igen csekély, főleg amellett, hogy a válaszadók kétharmada úgy véli, tisztában van az online fizetés veszélyeivel – azt azonban mégsem érzik, hogy lenne ráhatásuk a biztonságos környezet megteremtésére. Szintén alacsony, 50 százalék alatti az aránya azon válaszadóknak, akik saját megítélésük alapján tisztában vannak a netes tranzakciók során őket megillető jogokkal, és igen magas, 38 százalék a tájékozottságukat közepesnek ítélők aránya.

Ebben hozhat változást az SMS-kód bevezetése, mely segíthet megelőzni a visszaélésket és illetéktelen pénzköltéseket a mások tulajdonában álló bankkártyákkal.