A többszöri használatra tervezett, hálószerű táskák vékony fülekkel ellátottak, szájuk az áru belehelyezése után összehúzható, így a darabos zöldség- és gyümölcsáru nem esik ki belőle.
"Abban bízunk, hogy valamennyi vásárlónk számára valódi választási lehetőséget kínálunk ezzel az újdonsággal" - mondta Georgina Hall, a Lidl angliai hálózatának közkapcsolatokért felelős vezetője. Hozzátette: vállalatuk 25 éve van jelen az Egyesült Királyságban, és azóta folyamatosan keresik a módját annak, hogyan tudnák csökkenteni műanyagfelhasználásukat.
A vállalat célkitűzése szerint, 2022-ig 20 százalékkal mérséklődik a csomagolásoknál a műanyag mennyisége, és valamennyi, saját márkás termékük csomagolásához újrahasznosítható anyagot használnak.
A műanyag visszaszorításáért folytatott küzdelemben jelenthetnek fontos lépést a most bejelentett zöldség-gyümölcs táskák, melyekből 2 darabot 69 pennyért (kb. 250 forint) lehet az áruházakban beszerezni, majd azokat több alkalommal használni.
Arról egyelőre nincs információ, tervezi-e Magyarországon is a cég a zöldség-gyümölcs pultoknál, az eddig megszokott műanyag zacskókat kiváltó új megoldás bevezetését.