Teljesen átalakul két népszerű hazai pláza

2019.08.21. 14:25

Két újabb bevásárlóközpont megújítását kezdi meg egyszerre az Indotek Group: a Debrecen Plaza és Szeged Plaza modernizálása egyaránt elindul augusztus végéig. A rekonstrukció első ütemében mindkét helyszínen a belső tereket frissítik fel, majd ezt követi az épületek külső homlokzatának, illetve környezetének felújítása és átalakítása. A beruházó Indotek Group portfóliójába immár húsz magyarországi bevásárlóközpont tartozik, amelyek korszerűsítésére egyedül 2019-ben mintegy 4 milliárd forintot fordít a társaság.

Teljesen megújul az elkövetkező hónapokban

a Debrecen Plaza és a Szeged Plaza az Indotek Group beruházásának köszönhetően. Az egyebek között e két bevásárlóközpontot is működtető társaság célja, hogy az 1998-ban, illetve 2000-ben megnyitott központok a korszerűsítést követően az eddiginél is kellemesebb környezettel, színesebb szolgáltatásokkal és szórakozási lehetőségekkel várják a látogatókat.

A korszerűsítés első lépéseként mindkét helyszínen a belső terek megújítására kerül sor.

Így fest majd a Debrecen Plaza az átalakítások utánForrás: Origo

Ennek részeként a mintegy 20 ezer négyzetméter alapterületű, kétszintes Debrecen Plaza épületében kicserélik a padlóburkolatot, modernizálják a belső terek burkolatait, az épület megvilágítását pedig úgy alakítják át, hogy a hangulat még barátságosabbá váljon. A jelenleg 51 üzlethelyiséggel üzemelő bevásárlóközpont szolgáltatási színvonalának növelése érdekében az ételudvart jelentősen kibővítik, új bútorzattal, padlóburkolattal és világítással látják el.

A beruházás második ütemét a homlokzat átalakításával folytatjuk, ezzel párhuzamosan pedig a gépészeti rendszereket is korszerűsítjük, a legújabb technológiai elvárások figyelembe vételével – jegyezte meg Lelkes László, az Indotek Group plaza fejlesztési igazgatója. A szakember elmondása szerint ezeket a munkálatokat is szeretnék még idén megkezdeni, és a jövő év első felében befejezni. A Debrecen Plaza korszerűsítésére összesen mintegy egymilliárd forintot fog az Indotek Group fordítani.

A Szeged Plaza belső tereinek megújítása ugyancsak augusztus folyamán veszi kezdetét azzal a céllal, hogy az épület kívül-belül fiatalos, az élményközpontúságot a középpontba állító arculatot kapjon. A közel 18 ezer négyzetméteres bevásárlóközpontban jelenleg 62 üzlet működik. Ugyanakkor az elmúlt években a kisebb boltokat fokozatosan ismert hazai és nemzetközi üzletláncok nagyobb alapterületű üzletei váltották fel.

A Szeged Plaza is kívül-belül megújulForrás: Origo

Ehhez a megújuló üzletkínálathoz fog a Szeged Plaza új arculata is igazodni. A látogatóközönség 2020-ban friss színekkel, belső burkolatokkal, modern ülőbútorokkal, egyedi megvilágítással és megújult logóval kapja vissza a bevásárlóközpontot – fejtette ki az Indotek Group plaza fejlesztési igazgatója. Ezen kívül megújul a padlóburkolat, ráncfelvarrást kapnak a parkolók és a mosdók, valamint bővül az ételudvar is. A társaságcsoport a Szeged Plaza korszerűsítésére ugyancsak mintegy egymilliárd forintot fog elkölteni az elkövetkező nem egészen egy év során.

Fontos, hogy mindkét bevásárlóközpont üzletei végig nyitva tartanak a korszerűsítési munkálatok ideje alatt. Így a Debrecen és Szeged Plaza egyaránt folyamatosan fogadja a látogatókat a következő hónapokban is.

A magyarországi ingatlanpiac egyik legnagyobb szereplőjeként jegyzett Indotek Group 2014-ben kezdte el portfóliója kibővítését a kereskedelmi ingatlanok piaca felé. Az elmúlt időszak akvizíciónak eredményeképpen a társaságcsoport immár 20 bevásárlóközpont működtet Magyarországon, amelyek kivétel nélkül Budapesten vagy megyei jogú vidéki városokban található, több ezer vagy tízezer négyzetméter alapterületű kereskedelmi létesítmények.

Forrás: Shutterstock

 A csoport jellemzően olyan 15-20 éves létesítményeket vásárol meg, amelyeknél mostanra időszerűvé vált egy komolyabb korszerűsítés. Annak érdekében pedig, hogy minél értékesebb helyszínként szerepeljenek a kereskedelmi ingatlanok piacán, az Indotek Group a megvásárolt bevásárlóközpontokat modernizálja, új arculattal és üzleti koncepcióval ruházza fel, valamint javítja a bérlői mixet új üzletek vagy üzletláncok bevonzásával, a bérlőknek és a fogyasztóknak kínált szolgáltatások színvonalát egyaránt növelve. Így cél az is, hogy a megújult bevásárlóközpontokba további ismert hazai és nemzetközi márkákat sikerüljön bevonzani bérlőként.

A portfóliójukba került bevásárlóközpontok közül elsőként a Csepel Plaza korszerűsítése fejeződött be 2018-ban, a zalaegerszegi Zala Plaza és a Sopron Plaza felújítása pedig 2019 nyarán zárult le. Ugyanakkor a debreceni és szegedi rekonstrukcióval párhuzamosan további bevásárlóközpontok modernizálására is készülnek a tervek. A ráfordítások nagyságrendjét jelzi, hogy egyedül az idei évben mintegy 4 milliárd forintot költünk el kereskedelmi létesítményeink megújítására– emeli ki Jellinek Dániel, az Indotek Group vezérigazgatója és többségi tulajdonosa.