Megállíthatatlan a mozis reklámpiac növekedése

mozi, mozizás, illusztráció
Vágólapra másolva!
A mozikban vetített reklámok piaca gyorsabban növekszik, mint a hagyományos reklámpiac többi hirdetési formátuma – olvasható a CNBC-n.
Vágólapra másolva!

A mozifilmek előtt vetített hirdetési piac világszerte 4,6 milliárd dollár (kb. 1300 milliárd forint) bevételt termelt eddig 2019-ben, ami 6,8 százalékkal magasabb az előző évhez képest.

A World Advertising Research Center (WARC) szerint ez

gyorsabb növekedés, mint bármely más hagyományos hirdetési formátumnál

– például a televízió, a rádió vagy a hirdetőtáblák esetében –, ugyanakkor alacsonyabb, mint a mobiltelefonoknál vagy az online videóknál megosztott reklámok növekedése.

Illusztráció Forrás: Shutterstock

A globális hirdetési piac növekedése idén várhatóan 4,6 százalék lesz.

Ugyan a reklámpiac kis hányadát teszi ki a mozikban vetített hirdetések – 0,7 százalék –, mégis igen népszerűek a nagy formátumuk és a közönség miatt.

Ráadásul a hirdetők itt biztosak lehetnek abban, hogy reklámjuk ott jelenik meg, ahol szánják, vagyis a kiválasztott filmek előtt, ezzel pedig egy általuk preferált vásároló közönséget érnek el.

A WARC szerint Kína uralja a mozireklámok piacát:

az országban 1,8 milliárd dollárt költöttek erre idén,

ami 75 százalékkal több, mint 2015-ben (kb. 520 milliárd forint).

Összehasonlításképpen: az Egyesült Államokban 735 millió dollárt költöttek a cégek a mozikban futó reklámokra.

Illusztráció Forrás: Shutterstock

Az IHS Markit adatai szerint

Kínában 2018-ban több mint 9 ezer új mozivásznat telepítettek,

főleg kisebb városokban. Ráadásul az ázsiai ország egyre fontosabbá válik a filmek piacán is: 2018-ban mintegy 9 milliárd bevételt termeltek a mozifilmek, míg az USA és Kanada közösen 11,9 milliárdot – állítja az Amerikai Mozgóképszövetség.

Továbbá a WARC jelentése szerint a kínai mozipénztárak bevétele 2020-ban meghaladhatja az USA filmszínházainak bevételét.

Illusztráció Forrás: Shutterstock

Jól megy a hazai mozis reklámozás piaca is. A Magyar Reklámszövetség tavalyi adatai szerint a hazai reklámpiaci bevétel ugyan csak 1,1 százaléka származott a mozikból 2018-ban, de az elért eredmény így is tekintélyes.

A teljes mozis reklámbevétel mintegy 2,85 milliárd forint volt 2018-ban.

Ugyanakkor a növekedés látványos volt a megelőző évhez képest: a mozikban elhelyezett reklámokra 15 százalékkal többet költöttek, mint 2017-ben.