Helyreállt a MÁV-nál az online és az automatás vonatjegyvásárlás

2019.09.10. 10:44

Műszaki hálózati hiba, az adatbázist kezelő rendszer leállása miatt jelenleg nem működnek a jegykiadó automaták, az online jegyvásárlási rendszerből sem lehet menetjegyet váltani.

Frissítés:

A Mávcsoport.hu honlapján 11 órakor megjelent tájékoztatás szerint negyed tizenegyre a szakemberek elhárították a hibát. 

A közlemény szerint a vasúttársaság nem bírságolja meg azokat az utasokat, akik a műszaki hiba miatt nem tudtak érvényes jeggyel utazni. Amennyiben az utasok az automatás, illetve az internetes jegyváltás meghibásodása miatt nem tudták átvenni menetjegyüket, az utazásuk megkezdésétől számított 15 napon belül, utólag igazolhatják az érvényes menetjegy meglétét. Ehhez a vonaton a jegyvizsgálók által kiállított jegyzőkönyv (ún. utasleadási lap) sorszámát és a vásárlási azonosító adataikat (felhasználói név, jegyvásárlás időpontja) kell elküldeni az ügyfélszolgálat elérhetőségeinek egyikére.

A MÁVINFORM a vasúttársaság honlapján kedd reggel 8 óra 41 perckor adott tájékoztatást az országos leállásról.

Mint írják, a korábban megvásárolt jegyeket sem lehet átvenni az automatákból.

A vonatjegy-árusító automaták országszerte nem működnek, a vonatokon felár nélkül lehet jegyet venni a hiba elhárításáigForrás: MTI/Máthé Zoltán

A vonatokon az utasok pótdíjmentesen vehetik meg menetjegyüket. 

A MÁV mobilalkalmazás segítségével is lehet jegyet vásárolni, azt okostelefonon be lehet mutatni a vonatokon a jegyvizsgálóknak.